Další investice do Redditu zvyšuje jeho hodnotu na téměř 3 miliardy dolarů

7. 2. 2019 | Aneta Birnerová
Čínský gigant Tencent Holdings si zajišťuje další kus šťavnatého amerického koláče. Tentokrát investuje do domovské stránky internetu, sociální sítě Reddit.

Zdroj: cnbc.com

Reddit vyhlašuje čtvrté investiční kolo. Se svými 330 miliony aktivních uživatelů měsíčně má potenciál získat své místo na vítězném stupínku oblíbenosti sociálních sítí. Obzvlášť pokud bude Facebook i nadále oslabený zvýšenou uživatelskou nedůvěrou vlivem opakující se kauzy s uniklými daty. V tomto kole Reddit navyšuje investice o 150 až 300 milionů dolarů (3,4 až 6,7 miliardy korun), čímž zvyšuje svoji hodnotu přibližně na 2,7 miliardy dolarů (61 miliard korun). 

To je přibližně jednou tolik oproti současné hodnotě, která činí 1,8 miliard dolarů po navýšení investic o 200 milionů dolarů v roce 2017.

Doufejme, že sociální síť finance nevyužije jen k tomu, aby si udržela zázemí v San Franciscu po boku všech velkých hráčů. Vždyť ještě na začátku roku 2012 byla její situace nejistá. Přestože se na trhu objevila již v roce 2005, na popularitě získala až v roce 2012, kdy se dostala na dno konkurenční sociální síť se stejným zaměřením, Digg.

To ovšem neznamená, že se Reddit nepotýká s vlastními problémy, mezi které patří například šíření falešných zpráv, fake news. Stejně jako v případu Wikipedie, i zde se jedná o otevřený software, open source, a přidávat nové příspěvky může každý uživatel, který zde ale narozdíl od otevřené encyklopedie neprochází přísným schvalovacím procesem. V případě specifických příspěvkových sekcí, jakou je Hitler v podkolenkách, to není problém. Ale zabránit v šíření ruské propagandys e ukázalo být jako náročný úkol. 


Reddit vypadá na první pohled poměrně zastarale, je ale uživatelsky příjemný a odsud pochází viralita mnoha úspěšných marketingových kampaní. Tzv. chytit se na Redditu je také pro mnoho amerických PRistů lepší, než zařídit výstup u respektovaného média. 

Do Redditu investuje Čína

Největší podíl investic Redditu nabídla čínská akciová holdingová společnost Tencent, jejíž tržní hodnota v roce 2017 překonala 500 miliard dolarů. Společnost již investovala do velkého množství úspěšných projektů, ale její nejsilnější kartou stále zůstává vlastnictví čínské sociální superaplikace Wechat

Přestože se jedná o nadnárodní společnost, těžko bychom mohli opomenout fakt, že Reddit je v Číně od srpna 2018 nelegální. Snad to není ani ironie, ale další důkaz toho, že Čína je politicky odměřená země s otevřenou kapitalistickou náručí. 

Reddit samozřejmě není první velkou investicí společnosti Tencent. Je také nejvěší herní společností na světě díky vlastnictví League of Legendsa podílu ve společnosti Epic, developerovi populární hry Fortnite. Nicméně protože Čína v poslední době nebere herní závislost na lehkou váhu, rozhodla se společnost Tencent předejít vládním restrikcím a udržet si tak náskok před konkurencí, jež tvoří hlavně společnost ByteDance, a pomocí investice do sociální sítě Reddit efektivně diverzifikovat své portfolio.

Čtvrté investiční kolo je tedy vyhlášeno a nezbývá než si počkat na oficiální zprávy a zjistit, kdo si ukousl největší kus koláče a kdo posbíral drobečky.

Co najdete na Redditu

Za vznikem Redditu stojí dva vysokoškoláci Alexis Ohanian a Steve Huffman. Jejich původní projekt byla první mobilní aplikace pro objednávání jídla My Mobile Menu (Moje mobilní menu), která ovšem v době post tlačítkové zůstala bohužel nepochopena. A tak vznikl první návrh platformy, kde si lidé budou číst novinky a účastnit se diskuzí v komentářích. Její účel je dobře obsažený hned v názvu sociální sítě Reddit, jenž je zkráceninou anglického „read it“, neboli už jsem to četl.“  

Zprávy jsou na Redditu tematicky rozdělené a přidávat je může každý registrovaný uživatel. Mezi nejoblíbenější sekce patří r/Aww rezervovaný pro snímky a příběhy, které nechají vaše oči zvlhnout dojetím nebo inspirativní r/IAmA, I Am a … (Já jsem …), kde píšou své příběhy lidé se neobvyklým zaměstnáním. 

Celebrity (nejen) na Redditu 

Reddit nepatří pouze běžným uživatelům, ale také známým osobnostem, jako jsou například Barack Obama nebo Arnold Schwarzenegger. Ty zdečasto odpovídají na otázky publika v rubrice r/AMA, Ask Me Anything (Zeptej se mě na cokoliv) nebo r/AMAA, Ask Me Almost Anything (Zeptej se mě téměř na cokoliv).

Téma vzácné autenticity celebrit na sociálních sítích otevírá také například seriál Actually me (Opravdu já.) V jedné z nejnovějších epizod září Liam Neeson, který v pořadu komunikuje se svými fanoušky na Twitteru a opravuje chybné údaje na svém profilu na online filmové databázi IMDb a Wikipedii.  

  

Zdroje:techcrunch.comLEMMiNO, businesinsider.com 

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.