Deníkům vzrostl v září náklad, meziročně jsou ale stále v propadu

10. 11. 2010 | ČTK
Tuzemským deníkům v září oproti srpnu nepatrně vzrostl prodaný náklad, meziročně však stále zaznamenávají poklesy. Vyplývá to z dat společnosti ABC ČR, která pro Unii vydavatelů informace o nákladu dlouhodobě sleduje. Deník Sport v září zaznamenal meziroční pokles nákladu o zhruba 12.000 na 54.347 výtisků.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Tuzemským deníkům v září oproti srpnu nepatrně vzrostl prodaný náklad, meziročně však stále zaznamenávají poklesy. Vyplývá to z dat společnosti ABC ČR, která pro Unii vydavatelů informace o nákladu dlouhodobě sleduje.
Deník Sport v září zaznamenal meziroční pokles nákladu o zhruba 12.000 na 54.347 výtisků. Hospodářským novinám podle statistik náklad klesl o více než 9000 kusů na 44.510 prodaných výtisků, což způsobil především úbytek předplatitelů, kteří tvoří podstatnou část prodeje. Deník, který je díky jednotlivým mutacím řazen mezi regionální tituly, zaznamenal meziroční pokles z 245.864 na 224.430 prodaných výtisků.

MF Dnes se v uvedeném období průměrný prodaný denní náklad snížil z 249.943 na 229.975. Právo mělo meziroční pokles ze 138.447 na 128.382, Lidové noviny vykázaly pokles z 54.559 prodaných výtisků na 51.183 a Blesk klesl ze 400.459 na 379.803 výtisků. Nejmenší meziroční propad zaznamenal deník Aha!, a to ze 108.453 na 105.794 prodaných kusů.

Meziměsíční údaje jsou pro deníky příznivější. Většina z nich totiž v září oproti srpnu prodala průměrně o několik set až tisíc výtisků denně více. Nejvíce si v září meziměsíčně polepšil deník Aha!, a to o 4063 výtisků. Titul vydavatelství VLP, regionální Deník, si v září kupovalo o 2412 lidí více. Nejprodávanější Blesk si kupovalo o 1237 čtenářů více než v srpnu. Hospodářským novinám meziměsíčně vzrostl prodaný náklad o 1338 prodaných výtisků, Lidovým novinám o 1012 kusů a Sportu o 493 výtisků.

Naopak si pohoršila MF Dnes, kterou v srpnu kupovalo v průměru 240.856 čtenářů denně, zatímco v září jich bylo 229.975. Svou pozici druhého nejprodávanějšího deníku si tak sice udržela, ale jen s malým odstupem. Pokles zaznamenalo především v kategorii ostatní prodej, do které spadají výtisky, jež prodává vydavatelství přímo kupujícímu, například dopravcům, a to za nižší cenu než u stánku. Také se do něj dají zařadit rozdávání novin na různých propagačních akcích. Deníku také mírně poklesl počet čtenářů kupujících si výtisk u novinových stánků.

Pokles průměrného počtu prodaných výtisků zaznamenalo také Právo, a to o 1638 na 128.382. V jeho případě hrál rozhodující roli pokles počtu výtisků prodaných u stánků.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: