Desetina lidí by platila za Facebook bez reklam, síť láká inzerenty na miliardy „lajků“

28. 8. 2012 | jag
Facebook spočítal kliknutí a komentáře a vábí zadavatele. Nešlápl se třemi miliardami záznamů denně vedle?

Akcie Facebooku jsou nízko a během srpna se dva z hlavních představitelů společnosti, jeden z ředitelů Peter Thiel a spolumajitel Dustin Moskovitz, zbavili přes dvaceti milionů akcií za více než 400 milionů dolarů. Jenomže to nutně nemusí znamenat, že komunitní síť skomírá, jak by si někteří škarohlídové přáli. Sám Facebook teď pochopil nálady kolem svých burzovních neúspěchů a přikládá pod reklamní kotel pomyslná polínka.

 

Nejčerstvěji zalovil mezi tvrdými daty a vyrukoval s ohromující statistikou. Necelá miliarda uživatelů prý každý den vytvoří 3,2 miliardy nových komentářů a „lajků“. Průměrný návštěvník na jeho stránkách stráví přes šest a půl hodiny měsíčně. To by byl zhruba dvojnásobek času stráveného surfaři na Googlu. Navíc komunitní síť navštěvuje většina zaregistrovaných denně.

 

Facebook si před veřejností trochu naběhl, protože jeho marketingový profil ihned zavalily zpochybňující komentáře. Jejich autoři zcela správně namítají, že celá řada profilů je fiktivních a v údajích se to nijak nepromítlo. To by ale nebylo to nejhorší. Dá se přece předpokládat, že i falešné profily po nějaký čas obsluhují za nějakým účelem „živí lidé“ a tedy potenciální zákazníci. Znepokojivější je, že s kliknutím na tlačítko „like“ se na webu čile obchoduje. Zástup podnikavců nabízí za úplatu navýšení počtu fanoušků firemních stránek právě stisknutím virtuálního knoflíku.

V tomto kontextu je zajímavý ještě jeden výzkum. Podle něj by 10 % uživatelů Facebooku bylo ochotno zaplatit za užívání stránek bez reklam. Polovina z nich do deseti dolarů ročně, celá třetina ale překvapivě až sto dolarů.

Nutno říct, že kdyby se Facebook k podobnému kroku odhodlal, nebyl by zdaleka první. Podobný přístup vyznává i jinak bezplatné streamovací rádio Grooveshark známé i v České republice. Spolu s dalšími vychytávkami, jako je třeba tematická úprava vzhledu, lze reklamy prostou verzi získat za šest dolarů měsíčně.

 

Tento model není nijak ojedinělý a jak vypočítal autor výzkumu Greg Sterling, Facebooku by mohl přinést při zmíněné 10% úspěšnosti přes 900 milionů dolarů ročně. Upřímně však dodává, že sám nevěří scénáři, kdy by si každý desátý uživatel zaplatil zrušení reklam.

 

Zdroje: www.marketingland.com, www.allfacebook.com, www.facebook.com, www.grooveshark.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.