Dokážete odhalit tajemství skryté v této reklamě o školní lásce?

5. 12. 2016 | Jakub Hort
Školní lásku zažil snad každý z nás. V těch chvílích jsme těžko dokázali myslet na něco jiného a všímat si ostatních. Dokážete to teď?



Škola není jen o domácích úkolech, testech a prvních láskách. Podívejte se pozorně na příběh Evana, znuděného středoškoláka, který si skrze vzkazy vyryté do stolu v knihovně začne dopisovat se záhadnou dívkou. Ale kdo záhadná dívka je? Potká jí vůbec někdy?
 

Překvapivý zvrat, že ano? Jednou za čas se v médiích objeví smutná zpráva, že student vezme do ruky zbraň a přímo v budově své školy ji namíří na své spolužáky a zmáčkne spoušť. Agentura BBDO New York proto vytvořila toto video, které má naučit lidi rozpoznávat znaky sklonu dítěte ke zbraním a násilí. Proti tomu bojuje organizace Sandy Hook Promise. Ta byla založena po masakru na základní škole v městečku Sandy Hook v roce 2012, při kterém zemřelo 26 lidí, převážně dětí ve věku 6 a 7 let.

 
 Díky příběhu Evana nyní můžeme úplně změnit perspektivu a koukat se na video z úplně jiného pohledu. „Když nevíte, co máte hledat nebo si nedokážete správně vysvětlit, co máte přímo před očima, může být velmi lehké tyto znaky přejít jako nedůležité. A to vede k tragickým následkům,“ říká Nicole Hockley, spoluzakladatelka organizace Sandy Hook Promise, která při masakru v roce 2012 přišla o svého syna, který navštěvoval první třídu tamní základní školy. „Je důležité ukázat mladistvým i rodičům, že nejsou bezmocní v boji proti podobným tragédiím a dá se jim předejít, když poznáte znamení. Každý má šanci zakročit a zachránit tak mnoho životů,“ okomentovala také způsob natočení videa, které zprvu vůbec nenaznačovalo podobný zvrat.
 
Podle informací Sandy Hook Promise 80 % střelců a 70 % jedinců, kteří spáchali sebevraždu, se se svými plány někomu svěří, než se k činu skutečně odhodlají. Až příliš často nebere nikdo tato vyznání vážně a nezakročí proti nim. Koncept PSA reklamy Evan na to upozorňuje výjimečně kreativním způsobem.

Zdroj: Adweek


Kam dál?

Baví v reklamách hrátky s časem a pozorností diváka? Podívejte se na slavný spot japonské kosmetické značky Shiseido.
Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.