Ed Sheeran vymyslel reklamu na kečup Heinz. Utahuje si z luxusních restaurací

12. 7. 2019 | Kateřina Němečková
Ed Sheeran miluje kečup Heinz a nestydí se za to. Dlouhodobě jej propaguje na svých sociálních sítích, aniž by ho za to někdo platil. Kečupem Heinz je totiž doslova posedlý a musí ho mít neustále s sebou. Tím to nekončí. Logo značky má vytetované, a teď pro ni dokonce sám vymyslel televizní reklamu.

Zatímco v Česku Ed Sheeran překonal rekord v návštěvnosti hudebních koncertů, v Anglii vyprodal speciální edici kečupů Heinz s brýlatým rajčetem. Zpěvák se zrzavou hřívou a rošťáckým pohledem měl totiž jeden sen: zahrát si v reklamě na kečup Heinz. V dubnu na svém Instagramu proto zveřejnil příspěvek, ve kterém informoval značku Heinz, že pro jejich kečup vymyslel reklamu.

Heinz samozřejmě neotálel, zpěvákův nápad si vyslechl a o měsíc později bylo vše domluveno. Svou radost osmadvacetiletý nositel ceny Grammy samozřejmě sdílel i se svými fanoušky.

Utekl další měsíc a na trh byla uvedena unikátní edice kečupů Heinz s názvem Tomato EDchup (stylově 5. června na Národní den kečupu). Na etiketě bylo kromě názvu upravené také rajče, které získalo pro zpěváka typické brýle a účes. Zásoby se velmi rychle vyprodaly.

Krátce na to byl uveden i vlastní spot. Značka Heinz nápad Eda Sheerana zrealizovala bez zásadních změn a spot na YouTube má necelý měsíc od zveřejnění skoro dva miliony zhlédnutí a 81 tisíc „likes.“ Na Instagramu @teddysphotos (oficiální profil Eda Sheerana) má za stejnou dobu přes tři miliony zobrazení.

A v čem že je ta dokonalost? Tradičně v jednoduchosti. K tomu Ed Sheeran přidal trochu nadsázky a svou až dětskou radost z kečupu. Spot se odehrává v luxusní restauraci. Voiceover (samozřejmě namluvený Edem Sheeranem) diváka provází interiérem, popisuje hudbu i monolog číšníka. Avšak zcela opačně, než je zvykem – dělá si srandu ze zbytečně vysokého počtu vidliček, „vznešených“ názvů jídel a VIP zacházení všeobecně. Když je servírován hlavní chod, Ed Sheeran (ve své oblíbené flanelové košili, která je v luxusním prostředí restaurace vyloženě jako „pěst na oko“) si povzdechne, že jídlu něco chybí. Sáhne do tašky (protože má kečup Heinz vždy s sebou) a za zděšeného pohledu číšníka i šéfkuchaře si „vznešený pokrm“ dochutí kečupem Heinz.

Ed Sheeran se nechal slyšet, že kečup Heinz je jediný produkt, který by svým jménem propagoval. Dokonce prý řekl, že kdyby se stal britským premiérem, tak nařídí kečup Heinz všude, kde se prodávají hranolky. Ještě před navázáním spolupráce avizoval, že kečup Heinz miluje natolik, že by si v něm chtěl i zaplavat.

„Myslím si, že všichni vědí, jak moc kečup miluji. Osobně bych propagoval jedině kečup. To je ta jediná věc, kterou bych propagoval. Pokud by se o tom dozvěděl kdokoliv z Heinz, bylo by to skvělé. A taky bych si rád zaplaval v kečupu v jejich továrně.“

Zkrátka není gurmán jako gurmán!

 

Kam dál?

My vám dáme iPhone, vy uděláte úplně bláznivou věc. Tento způsob barteru už využilo mnoho značek. A zdálo se, že do řady se postaví i Alza.cz a to dokonce s morálně diskutabilní výměnou nejnovějšího telefonu značky Apple za vytetování jejich maskota. Nakonec to je ale celé trochu jinak.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: