Emailovou komunikaci významně ovlivňuje mobil

5. 3. 2013 | Bednářová Daniela
Podle čeho upravit firemní newsletter? Záleží na tom, na jakém zařízení lidé čtou emaily, který den v týdnu a dokonce i v jakou hodinu.

Stále větší význam hraje to, kde si otvíráme svoje emailové schránky. Počítač už totiž dávno není jediný prostředek, na kterém se dá email otevřít a přečíst. S rychlostí blesku se totiž zvyšuje počet lidí, jež si elektronickou poštu vyřizují přes svůj mobilní telefon, a tomu by se měli přizpůsobit i ti, kdo komeční emaily posílají.

 

Společnost Return Path se podívala na strategie zasílání emailů top stovky internetových prodejců v posledním čtvrtletí roku 2012 a zjistila, že poprvé emailu dominovaly mobilní telefony. V telefonech si lidé otevřeli více zpráv než na Gmailu, Outlooku nebo Hotmailu dohromady.
Podle výzkumu jsou obzvlášť důležité tři základní prvky chování zákazníků s ohledem na otevírání doručené pošty - zařízení, den v týdnu a část dne.

Zařízení - Marketéři by měli vědět, na jakých zařízeních si lidé z jejich mail listu čtou svoji doručenou poštu. Přizpůsobit se tomu pak dá nejen vzhled mailu, ale také způsob zapojení adresátů.
Return Path se podívala i na to, jak a kde lidé otevírají emaily s ohledem na jednotlivá odvětví. Například bankovnictví stále dominuje desktop, na mobilech si bankovní emaily lidé raději nečtou hlavně z bezpečnostních důvodů. Pořád více důvěřují počítači.

 

Den v týdnu - Podle řady studií je nejlepším obdobím, kdy posílat emaily, prostřední část týdne. Tedy od úterý do čtvrtka. Výzkumníci ale ke svému překvapení zjistili, že lidé otevírali emaily velmi často i v sobotu. Některé newslettery totiž byly rozesílány v pátek nebo dokonce v sobotu. Ale největší roli zřejmě sehrál fakt, že lidé poštu s nabídkami otevírají opakovaně a také bylo monitorováno období před Vánoci, kdy se lidé chovají přeci jen o něco odlišně.

Část dne - Jestli si příjemce otevře newsletter ráno nebo ve večerních hodinách také hraje svoji roli. Určuje to totiž kontext. Lze tak zjistit, zda je zákazník u stolu v práci nebo doma na pohovce. Doma při relaxaci na gauči lidé hlavně prohlížejí, k nákupům zde tak často nedochází. Doporučit by se tak dala strategie, kdy firma odpoledne zašle jeden newsletter hlavně s informacemi o vlastnostech produktů a další den ráno zašle další email s cenami či slevovou akcí.

Zákazníci jsou ale pro každý segment či dokonce firmu specifičtí, jejich chování se může o dost lišit. Ale je opravdu dobré vědět o tom, jak k newsletterům přistupují právě ti vaši.

Zdroj: www.marketingland.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.