Epická reklama Nike ke světovému fotbalovému šampionátu žen je dynamickou #GirlPower jízdou

4. 6. 2019 | Petr Michl
Mluvit o rovnosti mužského a ženského fotbalu se možná rovná „Dream Crazy”, ale Nike se o to zasazuje alespoň tím, že vytvořila spot před ženským fotbalovým mistrovstvím světa, který se může v klidu rovnat spotům spojeným s mužským šampionátem. Reklama „Dream Further” byla navíc vysílána během sobotního finále Ligy mistrů.

O exhibicionistickém ženském prvku, který ozvláštnil sobotní finále Ligy mistrů mezi týmy Tottenham Hotspur a FC Liverpool, jsme už psali. A ne zrovna pochvalně. Ženská síla měla ale i pozitivní zastoupení díky značce Nike, která upozornila na nadcházející světový fotbalový šampionát žen epickou reklamou nazvanou „Dream Further”.

V ní se pochopitelně vyskytuje mnoho hvězdných fotbalistek, například Američanka Crystal Dunn, Brazilka Andresa Alvec, Lieke Martned z Nizozemí, Korejka So-Yun a Francouzka Amandine Henry. K tomu asistují i ikony mužského fotbalu,  Neymar Jr., Gerard Piqué, a Philippe Coutinho. Tou hlavní star je ovšem desetiletá Makena Cook, která si se svými hrdinkami zahraje.

Nike se rozhodla natočit spot, který se svou kvalitou nikterak nekrčí před reklamami značky vzniklými u příležitosti mužských světových šampionátů. Tomu odpovídá i to, že i na něm pracoval tvůrce jejích nejlepších reklam, agentura Wieden+Kennedy. Navíc ho Nike provázala s linkou její kampaně Dream Crazy. Mluvit o rovnosti mužského a ženského fotbalu z hlediska odměn pro sportovkyně a sportovce nebo zájmu diváků by přitom bylo poněkud bláznivé. Jsou to jiné světy. Přesně k bláznivým snům značka vzývá a je dobře, že pozvedla rukavici v tom, že s rovností začala sama alespoň u péče věnované ženskému spotu a peněz, které musela dát za jeho vysílání během finále Ligy mistrů.



Zdroj: 90min, Nike

 

Tip redakce:

Není to poprvé, co se ve fotbalové reklamě Nike míchá dětský entuziasmus s umem hvězd. Připomeňte si reklamu Winner Stays On z roku 2014, na které se hra puberťáků na plácku vyvine ve světové galapředstavení. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: