F8: Facebook videa lze embedovat samostatně, komentáře pod články na webech půjde sloučit s těmi na FB stránce

26. 3. 2015 | Petr Michl
Rozhýbejte engagement pod vašimi články. Facebook komentáře pod nimi nyní půjde sloučit s těmi na facebookové stránce. Novinkou je také možnost embedovat z Facebooku pouze video.

Tento  týden se koná v San Francisku konference F8 pro vývojáře zabývající se Facebookem. Přinesla dosud řadu novinek. Ty pro běžného admina stránek nejzásadnější se týkají možnosti embedování FB videí a dvojího zobrazení komentářů.

Vkládání Facebook videí do článků

Videa jsou od léta na Facebooku tím nejdiskutovanějším formátem s největším nárůstem používání. Povšimněte si ale, že se s FB videi příliš nesetkáváte na stránkách třetích stran. Dosud totiž bylo možné embedovat video pouze s celým příspěvkem. Nyní to půjde i samostatně, podobně jako když vkládáte iframe z YouTube. Tato funkce je již nyní aktivní. V drop down menu, které spustí kliknutím na šipku v pravém horním rohu příspěvku, přibyla nad „Embed Post" i možnost „Embed Video".



Zrcadlení komentářů

Již od roku 2011 Facebook umožňuje vložit na stránky třetích stran plugin s komentáři. Tyto konverzace jsou nicméně do značné míry izolované u konkrétních článků. Nyní Facebook přichází s nabídkou zrcadlení komentářů. To znamená, že jakýkoliv komentář pod článkem se objeví na facebookové stránce pod příspěvkem, který na článek upozorňuje, a naopak. Tedy příspěvky z FB stránky se pak objeví i pod konkrétním článkem.


„Přidanou hodnotou je v tomto případě to, že můžeme sjednotit konverzaci z více míst," uvedl produktový manažer Facebooku Simmon Cross a dodal: „Domníváme se, že to zvýší engagement na vašich stránkách, jelikož tam bude viditelných více komentářů."

Nová funkcionalita bude dostupná správcům stránek postupně v průběhu několika příštích týdnů. Nyní ji již testuje několik velkých médií, například NHL, BuzzFeed, Huffington Post, Elite Daily a Fox Sport. Je důležité dodat, že půjde o volitelnou záležitost. Kdo je spokojený se stávajícím stavem, nemusí ho měnit.

Zdroj: Facebook Developers, MarketingLand

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.