Facebook: strategie úspěchu - nejdříve nabrat uživatele, pak přidat reklamu

7. 5. 2013 | BeDa
Fungovalo to u Facebooku v desktop i mobilní verzi. Nyní také Instagram nabírá uživatele i díky tomu, že zde nejsou reklamy. Zatím.

Facebook pod vedením Marku Zuckerberga aplikuje na svoji akvizici Instagram stejnou strategii, která již fungovala dříve u největší sociální sítě světa. Záměrně vyčkává se zavedením reklamy, i když společnosti projevují svůj zájem inzerovat. Proč se ale Facebook připravuje o další peníze, které by mohly proudit na jeho účet? Odpověď je podle Joshe Constantina z Techcrunch v celku prostá. Bez reklamy totiž přibývají uživatelé mnohem rychleji.


Facebook byl bez reklam poměrně dlouho. První
m reklamám se říkalo letáky (“flyers”) a propagovaly jen události, které se konaly v rámci školního kampusu. Klasičtější reklamní formáty byly ze začátku poměrně malé a nenápadné. Jejich umístění nechávalo v hlavním centru pozornosti News Feed jako takový.


Stejnou strategii uplatnil Facebook již u své mobilní aplikace. Úplně bez reklam byla 3 roky. Reklamy se na desktopovou verzi i do mobilů přidávaly postupně. Facebook zkoumá, jak na tento krok lidé reagují a jestli zvyšující se množství reklam nezpůsobuje odchod či sníženou aktivitu uživatelů.

Na konferenci k představení čtvrtletních výsledků Facebooku Mark Zuckerberg uvedl, že o zavedení reklam na Instagram zatím neuvažuje, i když zájmci o placenou reklamu jsou. To ale neznamená, že se na Instagramu nepřipravuje půda pro budoucí výskyt reklam. Například nová možnost přidávat na fotkách označení.


T
a se týká nejen uživatelů, kterým přibude na jejich profilu speciální sekce Photos of You s fotkami, kde jsou označeni, ale i firem. Ty mohou autoři fotek na svých fotkách také označit. Což by pak mohlo vést například k podobě reklamy na Instagramu, kdy firmy zaplatí za to, aby příspěvek, v němž jsou označeny, vidělo více followerů autora.

Tato vyčkávací strategie ale není vhodná pro všechny společnosti a je třeba podotknout, že se Facebook vystavuje i riziku, že se objeví nějaké nová služba, která stáhne uživatele k sobě a očekávané příjmy se nikdy nedostaví. Zatím to ale Facebooku vychází.

Zdroj: www.techcrunch.com

 

Štítky dokumentu: Facebook Instagram Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.