Facebook bohatne na reklamě, za jeden den "log out" inzerování chce 13 milionů korun

26. 3. 2012 | Bednářová Daniela
Koupit se reklamu na odhlašovací stránce Facebooku jde jen ve “výhodném” balíčku s dalšími druhy reklam.

Marketplace reklamy na Facebooku budou menší, ale ne levnější. Na jednu stránku se jich vejde více a Facebook na nich lépe vydělá. Ale vedle těchto malých reklam nabízí největší sociální síť i velkou inzertní plochu - konkrétně se jedná o log-out reklamy, kdy se při odhlášení uživateli zobrazí reklamní sdělení přes celou obrazovku. Neoficiální cena pro americký trh je za tuto službu přímo astronomická. V balíčku stojí kolem 700 000 dolarů (přes 13 milionů korun) na den!

Tento reklamní produkt Facebooku je asi nejblíže klasickým bannerům, na které jsou inzerenti zvyklí. Facebook ale neholduje tradičním reklamním formátům a raději si šlape vlastní cestičku. Log-out “bannery” neprodává samostatně, ale jen v balíčku s dalšími svými reklamními produkty. Pokud se náklady na jednotlivé typy reklamy rozdělí, přijdou log-out reklamy “jen” na 160 000 dolarů denně, zbytek stojí reklamní příběhy (tj. “sponsored stories”). To ve výsledku znamená, že všichni inzerenti musí svoji reklamní strategii udělat více sociální. Bez téhle složky to totiž nepůjde.

Cena, kterou chce Facebook za zobrazení reklamního sdělení poté, co se uživatel z Facebooku odhlásí, odpovídá ceně, kterou si například Yahoo nebo YouTube účtují při zobrazení inzerce na domovské stránce.

Jednou z příčin zvažování této reklamní investice by mohl být poměrně nízký počet lidí, kteří se z Facebooku odhlašují a tvoří tak cílovou skupiny log-out reklam. V Americe se denně odhlásí asi jen 37 milionů uživatelů, což je zhruba stejně jako počet unikátních návštěvníku na domovské stránce Yahoo.

Zdroj: www.adage.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.