Facebook bortil rekordy i ve třetím kvartále. Jeho tržby přesáhly 7 miliard dolarů

4. 11. 2016 | Petr Michl
Facebook nadále roste. Jeho výsledky za třetí kvartál opět znamenají historické rekordy společnosti. Bezprostřední ohyb akcií po ohlášení účetní uzávěrky (pokles o 8 %) ovšem reagoval především na oznámení, že počet reklam v news feedu dosahuje strop toho, co ještě uživatelé vydrží.

Facebook nadále roste. Jeho výsledky za třetí kvartál opět znamenají historické rekordy společnosti. Bezprostřední ohyb akcií po ohlášení účetní uzávěrky ovšem reagoval především na oznámení, že počet reklam v news feedu dosahuje strop toho, co ještě uživatelé vydrží.  

Mezi hlavní údaje ovšem patří to, že obrat narostl a překonal hranici 7 miliard dolarů (přesně vyjádřeno 7 miliard a 10 tisíc). Očekáváno přitom bylo jen 6,92 miliardy. To, jakou mašinou na peníze se Facebook stal, ovšem vyjadřuje až meziroční srovnání. Oproti 3. kvartálu 2015 se jedná o nárůst o 56 %. Mobilní reklamní příjmy tvoří 84 % celku.


Počet měsíčně aktivních uživatelů se navýšil o 80 milionů, tvoří ho nyní 1 milarda a 788 milionů lidí.


Počet měsíčně aktivních mobilních uživatelů se pak od toho celkového liší jen o 120 milionů uživatelů.


Ještě důležitější je ale růst denních uživatelů, který v Q3 poprvé dosáhl na počet 1 miliardy.
Zásadní metrikou proto, jak je Facebook živým sociálním médiím, je poměr mezi uživateli, kteří jsou aktivní měsíčně (tedy alespoň 1 za měsíc si Facebook zapnou) a mezi těmi, co jsou aktivní denně. Denní uživatelé se drží na 66 %, další aplikace jako Snapchat tak Facebooku nezpůsobují přes často zmiňované strachy zásadní odliv lidí, pro které by modrobílé sociální médium už nebylo dost cool.

Své hodnocení přidal i Mark Zuckerberg.

Z nových informacích oproti těm, které jsme již uvedli výše, bychom rádi zdůraznili tuto pasáž:

„...Naší největší snahou bylo dát v našich aplikacích video na první místo. Lidé tvoří a sdílejí více videa něž kdykoliv předtím, takže vytváříme nové nástroje, které usnadňují sebevyjádření kreativními způsoby.

Počet lidí, kteří začali s živým vysíláním, se od května zečtyřnásobil. Před třemi měsíci jsme spustili Instagram Stories a dnes je používá každý den na 100 milionů lidí. Vytváříme nový fotoaparát napříč našimi aplikacemi a v příštích měsících přidáme další nástroje pro zasílání vizuálních zpráv."

Facebook se tedy snaží napomáhat videu a být co nejvíc vizuální. U Facebook Live ale možná prosazuje tento formát víc, než ho uživatelé skutečně chtějí. A především je pro něj poměrně problematické přesvědčit inzerenty, že nevyzpytatelné živé přenosy pro ně představují zajímavou reklamní příležitost.

Dost pravděpodobně za tím může být ovšem snaha rozšířit si pole pro umístění reklamy. Naznačuje to i fakt, že Facebook oznámil test reklamních bloků právě uvnitř live videích.
Během středeční tiskové konference ke sdělení ekonomických výsledků Facebooku bylo řečeno, že v příštích kvartálech už takto strmý růst příjmů přijít nemusí. V Menlo Parku si uvědomují, že News Feed je z uživatelského hlediska přeplněn reklamami na hranici únosnosti. Několik hodin poté proto akcie Facebooku přes jeho impozantní ekonomické výsledky poklesly o 8 %.

Zdroje: Business Insider, Investor.fb.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: