Facebook brzy odhalí, kdo nahrál vaše kontaktní údaje za účelem inzerce

15. 2. 2019 | Milada Zemanová
Facebookové reklamy budou zase o něco transparentnější. Pokud na uživatele bude někdo cílit skrze Custom Audiences, tato skutečnost se jim ukáže. Zjistí tak nejen, kdo na ně cílí reklamu, ale i jaké údaje o nich používá ajestli je sdílí s dalšími stranami.

Snad téměř každému se zobrazila reklama, u které si říkal, proč se mu vlastně zobrazuje. Takové myšlenky již brzy nebudou zakončeny nezodpovězeným otazníkem, ale uživatelé budou moci přesně zjistit, kdo na ně reklamu cílí. Umožní to nový nástroj vycházející z Vlastních okruhů uživatelů (Custom Audiences), který nese příhodný název Proč to vidím? (Why am I seeing this?).

Řada inzerentů cílí na uživatele pomocí jejich e-mailové adresy nebo telefonního čísla. Aby nedocházelo ke zneužívání těchto údajů, Facebook vyžadoval od inzerentů vyjádření, že mají od zákazníků souhlas s využíváním jejich informací. Tento krok však byl byl bez faktické kontroly, postaven na pouhém odkliknutí, a řada inzerentů tak pokračovala v podvodném jednání.

Aby Facebook přiměl inzerenty jednat férově, spouští nový nástroj Proč to vidím?. A právě ten umožní uživatelům zmíněné platform zjistit, kdo nahrál jejich údaje za účelem inzerce. Proč to vidím? bude k dispozici od 27. února 2019. Bude k dispozici standardně v menu a budou zde jednak obecné informace o cílení (věk, lokace, pohlaví) o uživateli, ale také, kdo jejich údaje nahrál. Tedy například jestli to byla značka nebo marketingová agentura, a také, jestli tyto údaje mezi sebou inzerenti sdíleli.

Tento nástroj tak uživatelům ukáže, kdo pracuje s jejich osobními údaji a na základě této informace budou moci podniknout další kroky. Například inzerenty, kterým souhlas se zpracováním údajů nedali, nahlásit Facebooku.

Facebook tuto změnu uveřejnil pouze na své Stránce Facebook Advertiser Hub.

Zdroje: Wersm, TechCrunch, Facebook, Social Media Today

Kam dál?

Facebook se dlouhodobě snaží napravit svou reputaci a zabránit svému zneužívání. Jedno z nejnovějších opatření se například týká voleb do Evropského parlamentu. Aby byly chráněny před trolly a skrytými aktéry mimo oficiální politickou soutěž, budou všechny informace o reklamách na Facebooku schraňovány a uživatelé uvidí, kdo za reklamu platí.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: