Facebook bude zavádět reklamní videa s délkou pouhých 6 vteřin

31. 7. 2017 | Kristýna Vozková
6vteřinová videoreklama na Facebooku převálcovala tu 30vteřinovou na plné čáře. Tento formát se tak pomalu stává v digitálních médiích novým standardem.

Facebook spolupracuje s některými ze svých inzerentů na vývoji 6 sekund dlouhých videoreklam. Tuto informaci zveřejnila provozní ředitelka Facebooku, Sheryl Sandberg.

Reklama je jedním z hlavních zdrojů příjmů Facebooku. Videoreklama byla tedy významným tématem řešeným v rámci video konference mezi Sandberg, zakladatelem a generálním ředitelem Facebooku, Markem Zuckerbergem, a analytiky z Wall Street ohledně zisků společnosti během druhého čtvrtletí tohoto roku.

Facebook zaznamenal oproti druhému čtvrtletí minulého roku až 47% nárůst příjmů z reklamy, a to na téměř 9,2 miliardy dolarů. Za ten vděčí z velké části právě videu i mobilní reklamě, které spolu dle vedení společnosti úzce souvisí. „Video je významnou součástí naší mobilní strategie,“ uvedla Sandberg.

6 vteřin na zapamatování stačí 

Video má navíc také schopnost ovlivňovat a dokonce měnit sociální sítě i to, jakým způsobem lidé obsah na sociálních sítích konzumují. Na to pak musí reagovat inzerenti, kteří se snaží nalézt ten nejlepší způsob, jak své potencionální zákazníky zasáhnout.

Podle výzkumů řízených Tropicanou je 6sekundový videoformát pro konzumenty nejvíce vyhovující. Při porovnání výsledků pro Facebookové reklamy dlouhé 6, 15 a 30 vteřin, dosáhl kratší formát jednoznačně lepších výsledků v zapamatovatelnosti značky napříč celým spektrem.  

6vteřinová videa se tak pomalu stávají standardním formátem v oblasti digitálních médií a mohla by být úspěšnou zbraní inzerentů v boji proti „reklamám se vyhýbajícím” inzerentům. Tento formát podporuje YouTube i digitální platforma Fox News.

Zároveň se jedná o další snahu Facebooku o vylepšení služeb pro inzerenty a o součást větších změn a úprav v rámci platformy. Na začátku letošního roku už společnost představila mid-roll reklamy, které se spouští během přehrávání videí i živých přenosů, a plánuje také změny v rámci reklam v News Feedu nebo Facebook Messengeru. Videoreklamy by podle vedení společnosti mohly mít velký vliv na způsob, jakým uživatelé Facebook používají.

Víc času stráveného při sledování videí znamená méně času na scrollování v News Feedu  a tím pádem méně impresí z reklamy. „Ekonomika je nyní  zcela odlišná od současného businessu založeného na feedu, který dosud máme,“ řekl Zuckerberg.

Dodal také, že ohledně fungování videoreklam v News Feedu je stále celá řada nejasností, ale že Facebook do videoformátu hodlá i nadále investovat. V současné době jedná společnost s mnoha mediálními partnery ohledně pořadů běžících právě na sociálních sítích. Mělo by se jednat o reality show, sportovní přenosy i pořady s daným scénářem. Ty mají mít za cíl jednak přilákat více sledujících a zároveň i prodloužit dobu, po kterou videa sledují. První z nich by měly být v USA podle Bloomberg News spuštěné již v polovině srpna.

Zdroje: adage.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.