Facebook chce odměňovat kvalitní obsah větší viditelností v News Feedu

27. 8. 2013 | BeDa
Facebook je pilný jako včelička. Řazení zpráv v News Feedu ovlivňuje zase další algoritmus.

Facebook velmi rád dělá úpravy v tom, jak funguje řazení zpráv v rámci News Feedu. Další změnou, která ovlivní, co uživatelé tohoto giganta uvidí, je hodnocení kvality příspěvků.

Facebook vytvořil algoritmus, který je schopen určit vysoce kvalitní obsah. V několika následujících týdnech by se tato nová funkce měla projevit v News Feedech všech uživatelů.

Na začátku srpna Facebook oznámil pár drobných změn a také to, že v nich bude i nadále pokračovat. Po Story Bumping, kdy se v News Feedu zobrazují příspěvky novější i starší a už nezáleží tolik na času jeho přidání, ale spíše na tom, jak oblíbený byl u ostatních, přichází hodnocení kvality příspěvků.

Změny vycházejí z průzkumu mezi uživateli. Facebook pokládal otázky jako například: "Je tento obsah z důvěryhodného zdroje? Je pro Vás tento obsah opravdu zajímavý?"

Na základě tohoto průzkumu vytvořil Facebook již zmiňovaný algoritmus, který automaticky hodnotí, zda se jedná o hodnotný obsah. Základem je

  • četnost negativních reakcí na stránku - například skrývání příspěvků stránky
  • jak moc je kompletní profil stránky
  • překryv fanouškovské základny stránky s jinou již ověřenou a důvěryhodnou stránkou

Celkově ale algoritmus pracuje s asi 1000 různými faktory.

Na základě testování na malé skupině uživatelů, zaznamenal Facebook signifikantní nárůst interakcí (lajky, komentáře a sdílení) s obsahem a menší množství skrytí příspěvků.

Podle prohlášení Facebooku, se tento nový algoritmus stránek v podstatě výrazněji nedotkne, takže si administrátoři nemusí rvát vlasy hrůzou. Tedy pokud netuší, že jejich stránka bude hodnocena špatně. Ale jestli už nyní sledují u svých příspěvků dobré zapojení uživatelů, mohou očekávat, že toto číslo ještě poroste.

Základem je tedy soustředit se na aktuální a relevantní zprávy, budovat si důvěru, sdílet příspěvky, které budou lidí sdílet i se svými přáteli a hlavně, zamyslet se nad tím, zda uživatelé příspěvek vůbec budou chtít v rámci News Feedu vidět.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.marketingland.com

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.