Facebook opět mění algoritmus news feedu ve prospěch kvalitního obsahu

25. 4. 2016 | Jakub Hort
O něco méně kočiček a více zajímavého obsahu. Facebook znovu vylepšuje algorimus news feedu.



Facebook představil další vylepšení algoritmu news feedu. Už delší dobu nehrají hlavní roli na vzhled vaší Zdi pouze lajky, komenty, sdílení a jim podobné metriky. Důležitý už je i čas strávený nad konkrétním obsahem. Nyní Facebook dokáže předpovědět, kolik času strávíte nad specifickým článkem po rozkliknutí v mobilní FB aplikaci nebo v rámci tzv. Instant Articles.

K tomuto rozhodnutí došlo díky zpětné vazbě, kterou Facebook pravidelně sbíral od tisícovek uživatelů. Ti při prohlížení příspěvků pokaždé napsali jeden odstavec o tom, proč je zrovna daný obsah zaujal a donutil je k nějaké reakci. Všechny tyto informace pečlivě sledovali softwaroví inženýři Facebooku a zakomponovali je do nejnovější verze algoritmu.

Facebook už si je dlouhou dobu vědom, že na některé příspěvky lidé nereagují, ale to ještě neznamená, že by je na své zdi nechtěli vidět. Z tohoto důvodu byl již dříve algoritmus upraven tak, aby měřil čas strávený nad příspěvkem v news feedu, ať ho otevřete či nikoliv. Podobně byl kód upraven na případy, kdy se lidé ihned po otevření příspěvku vedoucího je mimo Facebook vraceli zpět do news feedu. V tomto případě to znamenalo, že obsah nebyl takový, jaký očekávali. Doba, po kterou lidé čtou příspěvky z news feedu je důležitá pro zhodnocení, zda byl obsah zajímavý nebo ne.

Facebook nyní na svém blogu oznámil:

„Nový prvek nám umožní určit, kolik času uživatelé stráví v článku, na který se dostanou přes news feed v mobilní aplikaci nebo instant articles. Díky této změně jsme schopni určit také pravděpodobnost kliknutí na článek a čas strávený jeho čtením."

Čas bude přitom měřený od chvíle, kdy se obsah kompletně načte. Vzhledem k tomu, že lidí, kteří k Facebooku přistupují pouze skrze mobilní telefon, je přes 47 % z celé uživatelské báze a měsíční počet mobilních uživatelů Facebooku překračuje 1,4 miliardy, není tato úprava zdaleka zanedbatelná.

Tento krok značí, že Facebook chce nabízet svým uživatelům především kvalitní obsah, který je zajímá a stráví nad ním nějaký čas. Dá se tedy očekávat, že to povede k další redukci množství obrázků roztomilých kočiček a clickbait příspěvků na zdi.

Zdroje: SocialMediaToday, Facebook Newsroom, Facebook Q4 Results

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.