Facebook pomůže marketérům najít tu správnou frekvenci zobrazení reklamy

3. 10. 2012 | BD
Kolikrát je potřeba vidět reklamu na čokoládu, než si ji v obchodě koupíte?

Jednou je málo, padesátkrát zase moc. Jaký je optimální počet zobrazení reklamy jednomu uživateli? Facebook chce marketerům na tuto otázku pomoci najít odpověď. Leader mezi světovými sociiálními sítěmi chce pomoct firmám získat data o návratnosti jejich investic právě tím, že jim řekne, kdy už by další zobrazení reklamy nevedlo k lepšímu zapamatování produktu, ale spíše k naštvanosti zákazníků.

Facebook ve spolupráci s firmou Datalogix zkoumal vztah mezi zobrazením reklamy a nákupy v obchodech. Díky jejich zjištěním budou moci obchodníci profitující zejména z offline prodejů optimalizovat svoje digitální kampaně. Samotné zobrazení reklamy je v určitých ohledech důležitější, než když uživatelé Facebooku na reklamu kliknou. 99 % všech prodejů vychází od uživatelů, kteří reklamu jen viděli. Pro online kampaně je zásadní jejich dosah, tedy oslovení co největšího množství lidí. Důležité je také vědět, kdy přestat a reklamu změnit či stáhnout.

 

Facebook zadavatelům reklamy nabízí metriku frequency, která ukazuje průměrný počet zobrazení jednotlivým uživatelům. Problém je ale v tom, že jednotliví uživatelé jsou reklamám vystaveni různě. Některým se totiž stejná reklama zobrazuje častěji než jiným. Dále se chce Facebook zaměřit i na informace o tom, jaký je ideální počet zobrazení reklamy pro různé produkty. Každý výrobek či služba, dokonce i konkrétní reklamní kampaň, má totiž svůj vlastní optimální počet zobrazení.

Motivem tohoto snažení je samozřejmě poskytnout zadavatelům reklamy optimální investici z hlediska návratnosti. Pokud se spolupráce s Datalogix povede, měl by být Facebook s to říct firmě prodávající čokoládu, že dosáhne požadovaného zisku při pěti zobrazeních dané reklamy. Ta by poté měla reklamu obměnit, nebo třeba rozšířit počet lidí, kterým se bude reklama zobrazovat. Pro více informací si prohlédněte prezentaci šéfa oddělení Facebooku pro měření a analýzu dat, Brada Smallwooda, z konference IAB MIXX v New Yorku. Jeho vystoupení trvá prvních 20 minut přiloženého videa.

 

 

Zdroje: www.techcrunch.com, www.facebook.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.