Facebook představil nové reklamní formáty pro období Vánoc

23. 10. 2020 | Milada Zemanová
Inzerenti na Instagramu mohou využít nového okruhu uživatelů a vkládat nákupní štítky do reklam. Malé a střední podniky pak mají k dispozici vzdělávací kurzy v rámci iniciativy Sezona podpory.

Do Vánoc zbývají necelé 2 měsíce, a právě toto období patří k těm, kdy lidé nejvíce nakupují. Facebook letos představil nové reklamní nástroje, které mají prodejcům pomoci k co největším ziskům, aby zakončily rok 2020 co nejlépe.

Nákupní štítky přímo v reklamě

Hlavní novinkou je možnost vkládat nákupní štítky do instagramové reklamy. V rámci reklamy tak mohou inzerenti zmínit název daného produktu i jeho cenu. Štítky jako takové jsou k dispozici již od roku 2016, ale teprve nyní je možné jejich vkládání do reklam. Štítky jsou podporovány v rámci fotografií, carouselů a videí.

Tato novinka umožní inzerentům, aby více podporovali možnost nákupu. Navíc čím častěji štítky využívají, tím více je následně uživatelé očekávají.

Nové možnosti okruhu uživatelů

Facebook také přidává nové možnosti v rámci vlastních okruhů uživatelů. Jedná se o okruhy s názvem Shopping Engagement a Shopping Lookalike. Tyto možnosti dostupné na obou platformách mají pomoci inzerentům opětovně cílit na lidi, kteří projevili zájem o koupi jejich produktu.

Facebook k této novince uvedl:

„Díky okruhu Shopping Engagement mají nyní firmy možnost oslovit lidi, kteří již projevili zájem o jejich produkt nebo značku. Konkrétně tak, že si například uložili konkrétní produkt, prohlédli si e-shop nebo zahájili nákup. A pomocí publika Shopping Lookalike mohou rozšířit svou zákaznickou základnu oslovením lidí s podobnými zájmy jako stávající zákazníci na Facebooku a Instagramu.“

Retargeting i inzerce cílená na podobné okruhy uživatelů mohou být na Facebooku vysoce efektivní. Optimalizace obou těchto nástrojů bude sice vyžadovat určité experimentování, ale mohly by být pro inzerenty užitečným zdrojem engagementu.

Slevové funkce

Další z novinek je testování slevových funkcí pro Facebook a Instagram Obchody. Toto testování však prozatím bude probíhat pouze v USA.

Díky těmto slevovým funkcím budou moci inzerenti nabízet konkrétní produkty se slevou a vytvářet šablony, které budou moci automaticky využít, Například „Utraťte 50 dolarů a získejte 10% slevu na celý nákup”. Také bude možné poskytovat slevy formou promo kódů.

Sezona podpory a #BuyBlackFriday

Facebook navíc představil iniciativu s názvem Sezona podpory. Ta má pomoci malým a středním podnikům s přípravou na svátky a bude například zahrnovat bezplatná marketingová školení, vzdělávací kurzy i slevy od partnerů Facebooku. Mezi těmito partnery je například Vimeo či Canva.

Facebook se rovněž snaží pokračovat ve své iniciativě #BuyBlackFriday v USA. Ta je navržena tak, aby pomohla propagovat podniky vlastněné černochy, které byly pandemií zasaženy neúměrně více.

V rámci Facebooku tak vznikla řada důležitých nástrojů a iniciativ pro pomoc firmám, maximalizaci jejich sváteční propagace a získání co největších tržeb z letošní sváteční sezony. Jsme zvědaví, jak tyto možnosti inzerenti využijí a jak pro ně budou efektivní.

Zdroje: Social Media Today, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.