Facebook představil nový dynamický reklamní formát pro streamovaná videa

7. 4. 2021 | Barbora Vičarová
S rostoucí popularitou videoobsahu se Facebook rozhodl do svého portfolia zařadit nový reklamní formát, určený právě pro jeho propagaci. Stránky zaměřené na streamování videí tak získávají novou možnost pro svoji propagaci.

Koronavirová pandemie zapříčinila velký nárůst streamovacích platforem, jako jsou třeba Netflix, Apple TV nebo HBO Max. A právě na tento trend reaguje i Facebook samotný a streamovacím platformám nabízí nový reklamní formát, skrze který mohou své videoobsahy personalizovaně propagovat.

Díky dynamické reklamě uvidí uživatel ve svém feedu reklamní příspěvek, který mu v carouselu nabídne personalizovaný výběr videí podle toho, jaké jsou na Facebooku a Instagramu jeho zájmy a jaká preferuje témata. Uživatel pak může na videoobsah hned kliknout a zhlédnout ho, případně může být pomocí call to action tlačítka odveden na web, kde si sjedná předplatné. 

Tato služba by se mohla líbit zejména serverům, která streamují videoobsah. Ti dosud mohli sponzorovaně propagovat své tituly pouze jmenovitě, ale nebylo možné nabízet uživatelům personalizovaný výběr dle toho, co ho na síti zajímá. Nyní však Facebook umí vygenerovat jedinečnou reklamu pro každého uživatele automaticky, aniž by inzerent musel konfigurovat každou reklamu zvlášť. 

Snahou Facebooku je tedy dostat se do role jakéhosi „nabízeče obsahů“, na základě vašich předchozích voleb. Výhodu tohoto reklamního formátu pak podepírá daty od výzkumné agentury Kantar, podle které většina lidí zkouší nové streamovací služby, protože chtějí vidět celou šíři obsahu dostupného prostřednictvím této služby, místo toho aby šli na konkrétní videoplatformu cíleně kvůli jednomu konkrétnímu videu či sérii. Facebook sám ve své tiskové zprávě uvádí:

„Chceme pomoci platformám pro streamování videí zvýšit počet registrací a pomoci divákům najít filmové a televizní tituly, které chtějí vidět. Streamovací platformy mají robustní knihovny plné obsahu a my jim chceme umožnit ukázat je uživatelům.”

Dynamickou personalizovanou reklamu už vyzkoušel například Globoplay, brazilský server s videoobsahy, který si novinku pochvaluje. Dimitri Araújo, Marketing and Media Performance Manager v Globoplay, říká:

„Pokud jde o zábavu na streamovacích službách, není žádným překvapením, že lidé mají preference pro širokou škálu nejrůznějšího obsahu. Aby bylo možné splnit náročné cíle efektivní a škálovatelné komunikace jeden na jednoho, kde chcete řešit různé zájmy lidí, je důležité mít schopnost vystavovat ten správný obsah pro správnou osobu. Proto se ve velké míře spoléháme na dynamické reklamy pro streamování, abychom dodávali kreativu, která je neustále automatizovaná, přizpůsobená a efektivní z hlediska obchodních výsledků.”

Novinka už by měla být přístupná všem business profilům po celém světě. 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: