Facebook představil svůj geolokační nástroj Places

19. 8. 2010 | RaTP
Po několikaměsíčním čekání se konečně dočkala spuštění geolokační služba z pera sociální sítě Facebook. Jmenuje se "Places" a má být přímým konkurentem obdobně koncipovaných aplikací - tedy Foursquare a Gowally. Služba bude v pilotním provozu dostupná pouze pro uživatele v USA a spustit jí lze na iPhonech nebo telefonech, s aplikacemi, které podporují HTML5.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Po několikaměsíčním čekání se konečně dočkala spuštění geolokační služba z pera sociální sítě Facebook. Jmenuje se "Places" a má být přímým konkurentem obdobně koncipovaných aplikací - tedy Foursquare a Gowally. Služba bude v pilotním provozu dostupná pouze pro uživatele v USA a spustit jí lze na iPhonech nebo telefonech, s aplikacemi, které podporují HTML5.
Služna, kterou Facebook představil, je ovšem zatím velmi jednoduchá. Světoví komentátoři ji zatím připodobňují především aplikaci Google Latitude. S tím rozdílem, že v případě Facebook Places ukládáte informaci o své pozici pouze v případě, že chcete.
Jak tedy služba v kostce funguje? Pokud se chcete se svými přáteli podělit o informaci, kde se zrovna nacházíte, stisknete tlačítko pro check-in, vyberete z případného seznamu místo, které nejvíce odpovídá vaší poloze a tento záznam se pak přenese na vaši zeď. Pokud chcete, můžete ještě otagovat další přátele, které jsou právě s vámi anebo prozkoumat, kdo z vašich přátel na tomto místě naposledy byl.
Jak upozorňuje například britský Guardian, bude ještě třeba vyřešit elementární problémy s nastavením soukromí, na které jsou uživatelé Facebooku stále více hákliví. Konkrétně bude potřeba vyřešit možnost filtru pro sledování pozice - tak aby bylo možné vyškrtnou z přátel, kteří vidí naší pozici například nadřízené z práce.
Vývojářská platforma pro Places se má po otestování provozu otevřít programátorům třetích stran. Již brzy se tedy dočkáme aplikací, které v rámci Places fungují.

Štítky dokumentu: Facebook Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.