Facebook radí správcům firemních stránek, jak správně a efektivně oslovovat uživatele

30. 7. 2012 | Bednářová Daniela
Jak propagovat příspěvky? Krátkými a výstižnými texty, poutavými obrázky a dobře mířenými otázkami.

Existuje řada způsobů, jak s fanoušky na Facebooku komunikovat. Ale pokud chcete oslovit větší část uživatelů, je zde možnost přeměnit příspěvek na reklamu, která se zobrazí většímu počtu uživatelů. Příspěvky mohou mít různé podoby a všechny se dají převést do podoby reklam. Jaké rady má Facebook pro to, aby měly reklamy úspěch?

Základem je umět se vyjádřit stručně a zajímavě. Text by se měl pohybovat v rozsahu kolem 90 znaků. I videa, která správci na stránky přidávají, by měla být krátká - 15 až 30 vteřin. Základem je upoutat pozornost.

 

Video
Propagováním videa můžete představit značku, konkrétní produkt nebo například film. Video také může zvýšit povědomí o značce a zvýšit počet shlédnutí. Základem je obrázek - náhled videa - ten by měl být výrazný a poutavý. Facebook doporučuje vyhnout se obrázkům postaveným především na textu nebo znázorňujícím pouze logo. Tradičně dobře fungují obličeje.

 

Fotografie
Fotka, která se v reklamě objeví, musí splňovat stejné podmínky jako náhled videa - být výrazná a poutavá. Musí se ale také nějak vztahovat k firmě. Důležité je i dodržování velikosti obrázků, aby netrpěla jejich kvalita. Nejmenší velikost 168x128 px pro Premium Ads a vždy zachovat poměr stran 16:9. Fotka by se měla s textem doplňovat, pokud může stát bez textu samostatně, není úplně vhodná.

 

Odkaz
Při propagaci odkazu se nedoporučuje viditelná URL adresa - lepší je použití tagů. Obrázek u propagovaného odkazu by měl být na doporučení Facebooku čtvercový, aby se vedle něj vešel ještě text. Společnosti tak mohou mít v rámci jedné reklamy odkaz na facebookovu stránku i oficiální webové stránky.

Otázka
Na co se uživatelů zeptat? Nejlépe na něco, na co se jich nemůže zeptat nikdo jiný. Facebook radí zahrnout název společnosti přímo do otázky. Dotazy by měly být spíše obecné, zapojí se tak více lidí, než když budete požadovat nějaké hlubší znalosti. Když už budete chtít položit nějakou těžší otázku, ujistěte se, že ji mají uživatelé kde najít. Propagací nějaké otázky, říkáte uživatelům, že si jejich názoru ceníte.

 

Událost
Při propagaci události Facebook doporučuje používat znovu obrázek čtvercového formátu a především uvést čas, datum a místo konání.

 

Celý facebookový rádce je k dispozici zde.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.