Facebook recykluje lajky, prostřednictvím vašeho palce propaguje ale i příběhy, o kterých nic nevíte

22. 1. 2013 | Bednářová Daniela
To, že se vám líbí stránka, nutně neznamená, že se vám musí automaticky líbit každý její příspěvek. Podle Facebooku to tak ale funguje.

Rozdávat lajky jako na běžícím páse nemusí být vždy ten nejlepší nápad. A to nejde jen o Graph Search, který z vašich lajků udělá při vyhledávání doporučení pro vaše kamarády. Je zde ještě jeden problém, který vás donutí zpytovat svědomí ohledně olajkovaných věcí na Facebooku.

Největší sociální síť světa totiž používá lajky uživatelů k propagaci “Related Posts” (Souvisejících Příspěvků) v news feedu přátel. V podstatě je recykluje. Stačí, že jste někdy v minulosti olajkovali stránku. Pak se váš lajk může objevit u jakéhokoliv příspěvku této stránky. Facebook tak využívá efektivního nástroje - doporučení od známého, které je v současnoti jedním z nejefektivnějších způsobů propagace a přilákání dalších fanoušků/zákazníků.

Ve sponzorovaných příspěvcích, které jsou poměrně nenápadně označené jako Související Příspěvek, jsou adresně jmenováni lidé. Problém ale je, že se tak děje bez jejich vědomí a bez toho, aby zobrazení takových příspěvků měli nějak pod kontrolou. Neví, že je jejich jménem něco propagováno a nemají ani šanci to bez komentářů přátel zjistit.

V mém news feedu se například objevil status Nissan Česká republika doprovázený lajkem jedné z kamarádek. Jenže jí se nelíbil tento konkrétní příspěvek, ale kdysi prostě dala svůj palec nahoru stránce.


Na tento nepříjemný úkaz upozornil Craig Condon. Přátelé (i jeho matka) mu totiž na Facebooku začali psát, jestli se mu opravdu líbí ten přisprostlý článek z VICE.

 

To, že se vám líbí stránka, nutně neznamená, že se vám musí automaticky líbit každý její příspěvek. Podle Facebooku to tak ale funguje. Jak se tomu bránit? Vaše účast na Souvisejících Příspěvcích se nedá nijak snadno odhlásit. Jediným a trochu drsitckým řešením je zmáčknout “Už se mi to nelíbí” u těch stránek, u kterých se nechcete osobně postavit za každý jejich příspěvek.

Zdroj: www.forbes.com

Štítky dokumentu: Facebook YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.