Facebook rozšiřuje možnosti financování neziskových projektů. Přidává „darovací tlačítko“ do Facebook Live

4. 4. 2017 | Vozková Kristýna
Facebook představuje dvě novinky, které umožní využívat tuto sociální síť i pro dobročinné účely. První je zavedení Personal Fundraisers, díky kterému mají lidé možnost získávat finanční příspěvky přes Facebook, a druhou umístění „darovacího“ tlačítka do živého přenosu.

Facebook ve čtvrtek představil dvě novinky, které umožní využívat Facebook pro dobročinné účely. Prvním z nich je zavedení Personal Fundraisers.

Jak uvádí Facebook na svých stránkách: „Personal Fundraisers umožní lidem získat peníze pro sebe, přátele i pro někoho, kdo není na Facebooku, jako například zvíře.“

Máte tedy možnost vytvořit stránku, prostřednictvím které můžete získávat finanční prostředky na různé projekty. Lidé na ně budou moci přispívat přes zabezpečené platby a aniž by museli opustit stránky Facebooku. Zprávu o finančním příspěvku pak mohou poslat svým přátelům a dále tak zvyšovat povědomí o vaší kampani.

Jedná se také o skvělý způsob, jak okolo dané sbírky „rozvířit vodu“, protože o každé vaší akci se dozví lidé ve vaší síti. A když uvidíte, že všichni vaši přátelé přispěli „Punťovi na operaci“, budete pociťovat jistou míru tlaku od vašeho okolí, abyste se zapojili také. Alespoň to tvrdí Facebook, podle kterého jsme mohli ten samý princip vidět už při volbách do kongresu USA v roce 2010.

První verze bude obsahovat šest specifických kategorií, které budou ale do budoucna nejspíš rozšířeny. Nyní budete mít možnost vybrat si mezi:

Vzděláním – finance na výuku, knihy, nebo vybavení třídy

Zdravotnictvím - lékařské procedury,  ošetření zranění

Veterinární péčí - veterinární postupy, léčba zranění

Pomocí v krizi – veřejné události nebo přírodní katastrofy

Osobní krizovou situací - požár domu, krádež nebo autonehoda

Pohřbem a ztrátou: pohřební výdaje nebo životní náklady po ztrátě milovaného člověka

 

Pokud se rozhodnete službu využívat, každá žádost bude Facebookem přezkoumána během 24 hodin, sociální síť si nárokuje 6,9% a poplatek třicet centů na úhradu poplatků za zpracování každé platby, prověřování fundraiserů, bezpečnostní opatření (např. ochrana proti podvodu). „Cílem Facebooku je vytvořit platformu pro dobrou věc, která bude udržitelná v dlouhodobém horizontu, ne mít z našich dobročinných nástrojů velké zisky,“ uvádí Facebook ve své tiskové zprávě. 

 

Živá videa jako nástroj pro financování neziskových projektů 

Další související novinkou je přidání „darovacího“ tlačítka (donate button) nejen do příspěvků, ale i do živého vysílání. Tím Facebook poskytne veřejně známým osobám, firmám, organizacím a podnikům nový způsob získávání finančních prostředků pro neziskové organizace, které podporují.

Funkce jako taková sice není úplnou novinkou - společnost ohlásila tuto možnost získávat pro neziskové organizace příspěvky prostřednictvím Facebook Live v listopadu minulého roku.  Tento nový update ale výrazně zvyšuje její přístupnost a s tím možnost zapojení většího počtu přispěvatelů, kteří budou darovat peníze na dobrou věc. Facebook  zapracoval i na rozšíření základny neziskových organizací díky partnerství se společností Network for Good a uživatelé si mohou nyní vybrat ze 750 tisíců organizací.

Na podobném principu jako Personal Fundraisers funguje Super Chat od YouTube a platformy pro živé vysílání YouNow a Twitch mají také možnost přispívání. Možnost platit lidem v živém vysílání je velmi rozšířeným byznysem také v Číně, kde si touto formou někteří streameři vydělávají na celé své živobytí.

Tato vylepšená funkce bude ve Spojených státech spuštěna ve zkušebním provozu během následujících týdnů.

Zdroje: socialmediatoday.com, newsroom.fb.com,  mashable.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: