Facebook se chystá proniknout do kanceláří

19. 11. 2014 | Irena Šovčíková
Facebook do práce nepatří. To se však brzy může změnit. Facebook údajně testuje produkt, který umožňuje komunikaci v týmu a práci na dokumentech. Bez rozptylujících koťátek a fotek z dovolené.

Světem internetu se pomalu začalo šuškat, že Facebook pracuje na dalším tajném projektu. Tentokrát by se mělo jednat o Facebook do práce, tedy sociální síť bez osobních aktualizací a rušivého obsahu.

Kromě marketérů zaměřených na sociální sítě má povoleno oficiálně využívat Facebook v práci asi málokdo. Někteří zaměstnavatelé jsou dokonce tak přísní, že jej během pracovní doby blokují. Facebook však pracuje na něčem, co přísné šéfy mohlo trochu obměkčit. Podle Financial Times by nová verze měla vypadat velmi obdobně jako ta běžná, nicméně nebude obsahovat žádné osobní statusy od přátel a známých. Naopak zůstanou skupiny, které spousta týmů používá na komunikaci a sdílení informací. Z některých zdrojů také přichází, že by Facebook do práce měl umožńovat sdílení dokumentů a společnou práci na nich. Každý uživatel tak bude moci oddělit svůj pracovní a osobní profil.

Podle všeho tento produkt už delší dobu využívají samotní zaměstnanci Facebooku. Teprve v nejbližší době by však mělo dojít k veřejnému spuštění, zatím jej tajně testuje jen několik vybraných společností. Vzhledem k tomu, že ani tato služba pravděpodobně nebude placená, dá se předpokládat, že bude obsahovat reklamy. To by však mohlo zásadně otevřít FB Ads i pro B2B segment. Oficiální informace však ještě nejsou k dispozici.

.

Nový produkt Facebooku by teoreticky mohl konkurovat profesní síti LinkedIn, ale také Google Drive nebo korporátní sociální síti Yammer. Fakt, že korporátní segment je pro startupy a sociální sítě zajímavým prostorem dokazuje i startup Slack, který umožňuje týmovou komunikaci rozřazenou podle témat a schraňuje zprávy z mnoha služeb zaráz. Slack nedávno získala další investici v hodnotě 43 milionů dolarů. Že by byl korporátní prostor novým zlatým dolem?

Zdroj: Financial Times

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.