Facebook Stories používá půl miliardy uživatelů denně

29. 4. 2019 | Petr Michl
Tak dlouho cpete uživateli protežovanou funkci pod nos, až ji začne používat. Facebooku si ověřil osvědčený recept i u zpočátku rozporuplně přijímaných Facebook Stories.

 

Příběh formátu Stories v rámci hájemství Facebook Inc. je známý. Po jeho zkopírování na Instagramu bylo do pár měsíců jasné, že to bude hit. Přidání  Facebooku a dalších platforem (WhatsApp, Messenger) se už nesetkalo ze strany uživatelů s takovým nadšením. Minimálně u Facebooku se ovšem zdá, že tento formát nakonec vzali na milost.

Při odhalení hospodářských výsledků k prvnímu kvartálu tohoto roku padl i údaj, že Facebook Stories mají 500 milionů denních uživatelů. To je stále „jen“ třetina z celkového počtu uživatelů, co jsou na modrobílé sociální síti každý den. Přesto jde o úspěch.

Tento úspěch přišel poté, co se Stories dostává v rámci rozhraní Facebooku skutečně dominantní pozice. Možná nejvíce k němu ale přispělo, když bylo umožněno Stories z Instagramu publikovat i na Facebooku pouhým zaškrtnutím jednoho políčka, které se automaticky nabízí. Existuje také možnost vložit do Stories i klasický facebookový příspěvek, když se nejedná o status ve formě linku na web třetích stran.

Podobně jako si uživatel zvykne s trochou brblání na další změnu rozhraní Facebooku, zvykne si používat i funkci, která mu je neustále předkládána. Pro impérium Marka Zuckerberga je to jen dobře: vytváří to další prostor, kde půjdou vložit reklamy.

 

Tip redakce:

Víte, jak se pozná na Instagramu uživatel z Generace Z? Nescrolluje směrem dolů, ale swipuje do stran.

 
Zdroj: Jane Manchun Wong

Tento vtípek je založený do značné míry na pravdě. Dokonce prý Instagram zkoušel testovat verzi, kdy swajpování doprava nahradilo scroll dolů. Úspěch Stories slouží jako poměrně zásadní inspirace i pro další podobu Instagramu. Vývojáři z Menlo Parku dokonce vytvořili prototyp, v jehož rámci je Instagram bez lajků.
Respektive ty nejsou viditelné pro další uživatele, jenom pro publikujícího. Mělo by to pomoci odstranit stádní chování a především strach mnohých uživatelů, že konkrétní fotografie či video nejsou dost dokonalé a člověku by kazily jeho feed. Tento strach do značné míry zmizel právě u Stories, které jsou lajků prosté. Je tak možné, že ve jménu posunu k autenticitě nakonec zmizí počítadlo pod symbolem srdce u příspěvků ve feedu. Více najdete zde

Štítky dokumentu: Facebook Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.