Facebook testuje vložení textu i videa do profilových fotek Stránek

29. 6. 2017 | Milada Zemanová
100 znaků textu nebo až 90sekundové video. To jsou nové možnosti, jakými mohou správci Stránek oslovit uživatele v rámci profilové fotografie na Facebooku.

Facebook testuje novou funkci, díky které budou správci Stránek moci vložit text do titulní fotografie a k celému testování pro Social Media Today uvedl pouze stručnou informaci: 

„Stále pracujeme na tom, aby se stránky staly cennějšími pro uživatele i pro podniky. Nedávno jsme začali testovat několik návrhů na vylepšení, abychom podnikům pomohli zviditelnit klíčové informace."

Pokud zmíněnou funkci již na své Stránce máte k dispozici, stačí, když kliknete na profilový obrázek, konkrétně na možnost „editovat”, následně se vám zobrazí textové okno, do kterého vepíšete libovolný text, pouze však do počtu 100 znaků. Jakmile napíšete požadovaný text, stačí danou změnu potvrdit a fotografie s vepsaným textem je na světě.

Toto testování běží již několik týdnů u vybraných Stránek, ale prozatím není zcela zřejmé, jaké benefity mají vložené texty přinášet. Prozatím není možné zcela jasně identifikovat, jaký přínos může tato funkce mít. Text ve fotografii vypadá poměrně nenápadně, ale na mobilním telefonu působí již rušivě.

Je možné, že se bude jednat o nový SEO faktor na Facebooku, který pomůže rozlišovat relevanci Stránek a uživatelé tak snáze najdou, co hledají. Na druhou stranu, tato funkce nemusí mít vůbec žádný technický účel a bude se jednat jen o další způsob, jak přidat něco navíc k vaší Stránce. Správci tak budou moci lépe popsat, co daná firma / produkt dělá a to přímo na místě, které je pro uživatele ihned viditelné.

Do profilových fotek můžete vložit i video

Facebook již dlouhodobě prohlašuje, že v budoucnu by měla být většina obsahu na této platformě ve formátu video. V posledních týdnech tak začal testovat variantu, kdy vybrané Stránky mohou místo své profilové fotografie nahrát právě video.

Prozatím se jedná o krátké smyčky, podobné GIFu, které se přehrávají bez zvuku. Facebook se k testování vyjádřil následovně:

„Pomocí videa v náhledové fotografii chceme nabídnout možnost vytvořit ještě zajímavější obsah pro vaše uživatele. Prozatím se jedná o ranou fázi testování, ale očekáváme, že tato funkce bude brzy masově rozšířená.”

Možnost nahrání videa do své profilové fotografie mají uživatelé již od roku 2015 a je překvapivé, že se spuštěním stejné funkcionality pro Stránky čekal Facebook tak dlouho.

Prozatím však Facebook neuvedl, kdy plánuje uvedené rozšíření zpřístupnit pro všechny uživatele. Již nyní však víme, že video pro Stránky může trvat v rozmezí 20-90 sekund a rozlišení by mělo být minimálně 820 x 312 px. Možnost videa v délce až 90 sekund je mnohem delší než sedmisekundové video, které je k dispozici pro osobní profily a mělo by tak poskytnout dostatečný prostor pro vyjádření hlavní myšlenky. Tou může být informace, čemu se daná značka věnuje, upozornění na aktuální kampaň či navození atmosféry.

Jak následně video v cover fotografii vypadá, se můžete podívat níže:

Online magazín Feel Desain má ve své profilové fotografii nové video a na Facebooku funguje i přesto, že kvůli požadovaným rozměrům muselo být oříznuto.

 

Možnost videa využila i společnost Flixel a také seriál Narcos, který pojednává o Pablo Escobarovi a vzestupu a pádu jeho drogového impéria. Ve zvoleném videu jsou tedy velice příhodně umístěny stodolarové bankovky.

O dalším vývoji a zpřístupnění těchto funkcí vás budeme informovat.

Kam dál

Po 13 letech svého působení Facebook dosáhl počtu 2 miliardy uživatelů, připravili jsme pro vás srovnání s ostatními sociálními sítěmi. Facebook také stále mění jednotlivé algoritmy a nově vydal sérii rad, jak těmito změnami nenechat převálcovat svou Stránku.

Zdroj: Social media today

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.