Facebook umožní zacílit reklamy na aplikace na uživatele, kteří je budou skutečně používat

21. 7. 2016 | Kateřina Tauchenová
Facebook přidává nové možnosti cílení pro kampaně propagující aplikace. Chce tak snížit počet lidí, kteří si aplikaci pouze stáhnou, ale nikdy ji nazačnou používat.

Facebookové reklamy dokáží celkem úspěšně přimět uživatele ke stažení a instalaci určité aplikace, k jejímu používání už je ale donutit neumí. Velká část lidí tak aplikaci přestane používat už během prvního měsíce od jejího stažení. Podle společnosti Localytics dokonce pouze 42 % uživatelů aplikace během měsíce od jejího stažení znovu otevře.

Jak ale zacílit ty správné uživatele, kteří budou aplikaci skutečně používat? Facebook se developerům rozhodl s tímto problémem  pomoci. Nově jim umožní zacílit ty uživatele, kteří si aplikaci budou chtít nejen stáhnout, ale také ji mnohem pravděpodobněji budou chtít dále používat – tedy kupovat si jejím prostřednictvím produkty, dokončit další level hry nebo si zobrazit další a další části jejího obsahu. Cílem Facebooku je umožnit vývojářům aplikací dosáhnout lepších dlouhodobých výsledků kampaní vyzývajících ke stažení aplikace.

Produktový manager Facebooku Jehan Damji uvedl pro portál Marketing Land:

„Jedním z největších problémů celého ekosystému je míra odchodovosti a získávání hodnotných zákazníků. Mnoho inzerentů, se kterými jsme tento problém řešili, sice přiznalo, že vysoký počet instalací je fajn, ale jejich cílem je spíše získání menšího počtu loajálních uživatelů.“

Inzerenti budou schopni filtrovat cílové publikum podle různých akcí, které by měl uživatel s aplikací provést. Na výběr bude celkem 14 akcí:

Dosažení levelu (Achieved Level)

Spuštění aplikace (App Launched)

Přidání platebních informací (Added Payment Info)

Vložení do košíku (Added to Cart)

Přidání na seznam přání (Added to Wishlist)

Dokončení registrace (Completed Registration)

Dokončení cvičení (Completed Tutorial)

Dokončení nákupu (Initiated Checkout)

Zakoupení (Purchased)

Ohodnocení (Rated)

Vyhledávání (Searched)

Využití kreditu (Spent Credits)

Odemčení další úrovně (Unlocked Achievement)

Zobrazení obsahu (Viewed Content)

Ke každé kampani však bude možno připojit pouze jednu požadovanou akci. Stejně tak nebudou inzerenti moci konkrétně specifikovat parametry pro požadované akce. Nebude tedy možné nastavit například to, jaký konkrétní produkt by si měl uživatel prostřednictvím aplikace koupit, nebo které video by si měl v aplikaci přehrát.

K umožnění tohoto typu cílení využije Facebook data, která po dobu několika let sbíral z aplikací, jež si uživatelé instalovali na základě jeho reklam, a dat o detailech využívání aplikací zasílaných přímo Facebooku. Vývojáři propagovaných aplikací totiž mohli v minulosti dobrovolně zasílat Facebooku údaje o akcích, které uživatelé v aplikaci provedli. Facebook nyní tato data zpětně využije k tomu, aby dokázal lépe zacílit uživatele, co se budou v aplikaci chovat podle představ jejích vývojářů.

Facebook zároveň plánuje spuštění dalších nástrojů, které vývojářům pomohou se zvýšením počtu instalací. Mezi nimi bude například formát Canvas přizpůsobeným potřebám inzerce aplikací. Druhým důležitým pomocníkem pak bude možnost opětovně zacílit uživatele, kteří nakoupili na jejich stránkách, a nabídnout jim možnost instalace aplikace a uskutečnění příštího nákupu jejím prostřednictvím. Tato funkce by měla pomoci především těm značkám, které se snaží přesměrovat své zákazníky z webových stránek právě do mobilních aplikací.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.