Facebook usnadní propagaci příspěvků influencerů s product placementem

15. 8. 2017 | Petr Michl
Podpořit brandovaný příspěvek influencera nebo média bude na Facebooku pro značky zase o něco lehčí. Mizí mezikrok se sdílením na vlastním účtu a lze daný příspěvek reklamně podpořit napřímo.

Facebook ví, že influenceři používají product placement. A chce pro něj co největší transparentnost a zároveň by rád z těchto spoluprací něco vytěžit i on sám, minimálně z reklamní podpory brandovaných příspěvků. Ta se nyní stane zase o něco jednodušší.

Marketéři mohli zvýšit dosah příspěvků influencerů či médií, s kterými navázali komerční spolupráci, i doteď, ale bylo to trochu nemotorné. Nejprve museli příspěvek influencera zasdílet za propagovanou značku a pak teprve ten podpořit reklamou.

Nově bude možné propagovat rovnou brandovaný příspěvek influencera či média. Obrázky níže ukazují rozdíl mezi jednotlivými postupy.

Příspěvek lze propagovat všemi standardními možnostmi, včetně Custom Audiences mířených na stávající zákazníky nebo Lookalike Audiences na ty s podobnými charakteristikami.

Zlepšená analytika přináší lepší přehled o výkonu i reklamním rozpočtu brandovaných příspěvků

Podmínkou všeho zmíněného výše je, aby influencer konkrétní příspěvek otaggoval jako brandovaný. Zároveň musí i zaškrtnout políčko, kde propagaci značkou dovoluje.

Značky mají pochopitelně také kontrolu nad tím, které příspěvky budou spojené s jejich jménem. V nastavení Stránky v záložce „Branded Content“ o tom rozhodnou v sekci „Require Approvals“. Samy značky mohou přidávat firemní profily a uživatele, co mohou brandované otaggování použít.

Vylepšená má být i analytika brandovaného obsahu. U příspěvků uvidí nejen influencer, ale i značka klíčové statistiky jako engagement, celkovou útratu za reklamu a CPM. Jak v Page Insights, tak v Business Manageru, jsou doplněné tyto prvky:

    • Detailní tipy a vysvětlení k lepšímu pochopení výsledků
    • Celkové reklamní náklady postu od značky i influencera
    • Samostatné shrnutí celkových nákladů a CPM. Pokud je to potřeba, dokonce i ve více měnách.

Zdroje: Facebook NewsroomMarketing Land


Kam dál? 

Velice podobné možnosti nabízí od června i Facebookem vlastněný Instagram. Přečtěte si o tom v článku Placené příspěvky na Instagramu budou rozpoznatelnější.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.