Facebook usnadňuje živé vysílání. Umožní zkoušku nanečisto i lepší zužitkování videa posléze

20. 9. 2019 | Petr Michl
Je to živé a nejde to ignorovat. Co to je? Ano, děti, psi, revizoři, bzučící komáři… nyní ovšem mluvíme o živém vysílání. Facebook Live i formát Watch Party přicházejí s řadou vylepšení, která by vám neměla uniknout.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Facebook Live je nadále velmi silný formát, který po výrazném algoritmickém upřednostnění Skupin stále zůstává FB Stránkám jako jedna z nejjistějších cest, jak se organicky objevit v news feedu. Facebook nyní přidává živému vysílání několik vylepšení, které oznámil tento týden na konferenci International Broadcasting Convention (IBC) v Amsterdamu.

Facebook Live na zkoušku

Na formátu Facebook Live je z pohledu tvůrce stresující technická stránka věci. Do značné míry se totiž musíte spolehnout na to, že vše bude fungovat, jak má. Jistou formu úlevy mohou přinést nově umožněné „reherseals“, tedy zkušební vysílání pouze na obrazovky adminů a editorů konkrétní FB Stránky. Lze si vyzkoušet nejen to, jestli mikrofony snímají a světlo dostačuje, ale třeba i různé interaktivní prvky, které Facebok Live nabízí. Funkce bude dostupná skrze „Live API“.

Jen trochu přistřihnout začátek

Živá vysílání nejsou nijak hrozivě editována. Tento formát je prostě postaven na bezprostřednosti a případně možnosti vzájemné interakce s publikem. Velká část lidí se k nim ale dostane posléze. Takové sledování ovšem mnohdy vyžaduje, aby divák přetrpěl start, kdy se vysílající často opakovaně zdraví a něco říká, ale svým způsobem nepokrytě čeká na start naostro, až se mu sejde dostatečné množství diváků. Právě z toho důvodu se hodí funkce „Trimming“, tedy možnost live video podrobit základnímu střihu před jeho trvalým uložením.  

Facebook také přidává možnost takzvaného simulcastu, sdílení videí přes několik služeb najednou. V praxi funkce nabízí například simultánní sdílení přes Live API a „Live To Facebook Lite“, vysílání přizpůsobené pro odlehčenou aplikací Facebooku pro ty, kteří mají často horší zařízení, pomalý internet nebo prostě šetří data.

Watch Party s možností nových notifikací a označení partnerů

Tento formát je stvořený pro sledování videí na Facebooku ve FB Skupinách. Výhodou je právě možnost interakce s publikem, tedy vyšší engagement a reach. Dle Facebooku lidé u Watch Party interagují s videem s osminásobnou pravděpodobností ve srovnání s tím, když se dívají na klasické video.

Facebook přidává možnost nastavení startu Watch Party. Její výhodou je zejména vytvoření příspěvku, který láká k tomu, aby lidé vyjádřili zájem o sledování podobně jako u Událostí. Předtím než samotné vysílání začne,  se jim pak objeví notifikace. Jde tedy o to samé, čím už disponují funkčně velmi podobné Facebook Premiéry

Novinkou je také tzv. Watch Party replay, přehrání Watch Party s komentáři a interakcemi, které se během ní odehrály.

Posledním vylepšením je příležitost Watch Party označit jako „Branded Content“ a uvést partnery. Podobně jako u stávajícího Branded Content označení na Facebooku nebo Instagramu pak uvidí partneři rovnou i analytiku. Jde tak o skvělého pomocníka pro spolupráci s influencery, ale klidně i pro více značek najednou využívajících synergii: třeba sportovní události s partnerem v podobě sportovní nebo jiné značky.

Creator Studio nabízí vylepšenou analytiku

Po odvysílání videí, třeba i se zde představenými funkcemi, je čas podívat se na analytiku. A Creator Studio k tomu nabízí nové metriky. Konkrétně:

  • Minutes Viewed — celkový sledovaný čas uživatelů během Watch Party
  • Unique 60s viewers — počer sledujících, co se podívali alespoň na 60 vteřin

Creator Studio ale nabízí i lepší analytiku vhodnou pro všechny video formáty. Tzv. Loyalty Insights mají lepší vizuální zpracování, ukazují přitom, která videa generují vracející se diváky.

Facebook k tomu říká:

„Tyto vizuály umožní tvůrcům pochopit, která videa chtějí jejich loajální fanoušci vidět, aby jich mohli natočit více. Dříve bylo viditelné jen číslo vracejících se diváků.“

Nutno dodat, že u tohoto prvku Facebook předpokládá plný roll-out v příštích měsících a v tuto chvíli nemusí fungovat i některé dříve popsané funkce. Vše je ale na dobré cestě. To se dá říct i o možnostech nastavení sdílení příspěvků na Instagramu v IGTV skrze Creator Studio, které nyní půjde nastavit až na 6 měsíců dopředu.

Facebook navíc připravuje i funkce pro dodatečnou editaci příspěvků nastavených k publikaci. Je tedy patrné, že důraz na video a jeho prvky povzbuzující interakci jsou pro největší sociální médium důležité. Vyplatí se tak video ve své Facebook strategii neopomenout a zároveň prozkoumat možnosti využití živého vysílání či Watch Party.

Zdroj: Social Media Today, TubeFilter


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: