Facebook varuje v britských novinách před falešnými zprávami

9. 5. 2017 | Petr Michl
Fake News, kam se podíváš. Facebook tento problém nebere na lehkou váhu a nevidí ho nutně jen u sebe, ale i v tištěných novinách. V těch britských před nimi včera varoval pomocí inzerátu.


Zdroj: CC, Tezzer57 / Flickr

8. června se ve Velké Británii budou konat parlamentní volby, které by dle premiérky Mayové měly posílit její mandát pro Brexit. Dle jiných by ho mohly zvrátit. Každopádně i tento akt demokratické společnosti může být pod vlivem falešných zpráv a dezinformačních kampaní. Upozorňuje na to i Facebook. Kupodivu k tomu ale včera využil tištěné noviny.

V titulech The Telegraph, The Times, Metro a The Guardian nechal otisknout svou inzerci s 10 tipy na to, jak poznat falešné zprávy. Mezi nimi byly například tyto rady: buďte skeptičtí k titulkům, zkontroluje data a důkazy, zvažte pravost fotografií nebo sdílejte jen důvěryhodné zprávy. 

Simon Milner zodpovědný za postup Facebooku na britském trhu prozradil The Financial Times:

„Lidé chtějí vidět na Facebooku přesné informace a stejně to chceme i my. Proto děláme, vše co můžeme, abychom se s problémem falešných zpráv vypořádali.“

Inzerce v předních britských denících nestála malé prostředky. Facebook i tím ale dává veřejnosti jasný vzkaz. Varuje před nebezpečím fake news u sebe, ale jím propagované principy pro ověření pravosti vztahuje implicitně na všechna média. Přitom dává najevo, že mu na této problematice záleží.

Již před měsícem pak vydal prohlášení, v němž se zavázal:

    • Narušovat ekonomické motivátory pro šíření fake news (lidsky řečeno se bude snažit zamezit inzerci související se závadných obsahem);
    • vytvářet nové produkty zamezující šíření poplašných zpráv;
    • pomáhat lidem dělat více informovaná rozhodnutí, když se s falešnými zprávami setkají.

Facebook prý v souvislosti s britskými volbami již zrušil několik desítek tisíc falešných profilů. Již dříve prozradil, že podobné aktivity chystá i v dalších zemích, kde například kvůli plánovaným volbám hrozí vyšší riziko dezinformačních kampaní. Stejně jako Google, podnikal  podobná opatření i ve Francii v průběhu kampaně spojené s prezidentskými volbami ve Francii. 

Štítky dokumentu: Facebook Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.