Facebook vylepšuje možnosti cílení i u organických příspěvků

25. 1. 2016 | Petr Michl
Facebook dává vydavatelům šanci na lepší organický dosah. Umožňuje jim například i cílení podle zájmů.

V posledních letech na Facebooku boj o prostor příspěvků v news feedu výrazně přitvrdil. Značky si tak postupně zvykly, že za to, aby byly vidět, musí platit. Poněkud hořčí pilulkou ke spolknutí je ale tento fakt pro vydavatele médií. Právě primárně pro ně nyní připravil Facebook update, který by jim měl umožnit lepší cílení příspěvků na specifická publika.

K cílení se dostanete přes symbol terče při zadávání příspěvku.
 

K základnímu demografickému a geografickému cílení nyní přibývá především možnost oslovit specifické skupiny dle jejich zájmů. Marketing Journal dnes například vydal komentář k nové kampani Coca-Coly nazvané Taste The Feeling. U takto velkého brandu by šlo cílit i na jeho příznivce.


Je tu samozřejmě ale i cílení geografické. Třeba upozornění na kreativní vouchery JIC relevantní pouze pro agentury a marketéry z Jihomoravského kraje si říká o cílení jen pro tento kraj. Podobně jde nastavit i omezení věkové. Obojí najdete v „Audience Restrictions". Vyloučit publikum jde také na základě používaného jazyka uživatele a jeho pohlaví.


Na závěr pak zbývá hodnocení publikovaných příspěvků. V Audience Insights je k dispozici i úspěšnost cílení na konkrétní zájmy. Facebook poskytl ukázku analytiky příspěvku cíleného v zájmech na letecké společnosti.



Je zřejmé, že tyto možnosti využijí především velká média s početnou bází fanoušků. Ostatně Facebook zatím přesně s takovými testoval, konkrétně s Bleacher Report, MTV a The New York Times. Zástupci posledního subjektu pak test zhodnotili: „Naše příběhy obecně nacházejí na Facebooku široké publikum, ale některé z nich se mohou skutečně zvednout díky silnému engagementu od úzkých FB komunit, jako jsou fanoušci televizních sérií, konkrétního sportu atd. Živé diskuze pod některými z těchto příspěvků naznačují, že tato nová taggovací funkcionalita pomáhá přilákat čtenáře, které pojí s určitými tématy největší vášeň."

Nové možnosti cílení by se měli objevit do konce tohoto týdne u všech stránek s nastaveným anglickým jazykem.

Zdroj: Facebook Media

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.