Facebook vzkazuje malým podnikům: Buďte tam, kde vaši zákazníci tráví svůj čas

10. 9. 2015 | Kateřina Tauchenová
Facebook včera oznámil změny ve fungování jeho Stránek. Stránky by nyní měly být mnohem kompatibilnější s mobilními zařízeními. Po vylepšení funkcí Messengeru pro firmy je to další krok, kterým se Facebook snaží přesvědčit firmy, aby Stránky využívaly jako svůj primární komunikační nástroj pro mobilní zařízení.

Novinky ve fungování Stránek oznámil Facebook včera na svých stránkách Facebook for Business. Kromě přidání několika nástrojů, díky kterým by měly být Stránky mnohem více uživatelsky přívětivé, došlo také k lepšímu přizpůsobení jejich zobrazení na mobilních zařízeních. Změny jsou prý „největší aktualizací od roku 2012“. Vzkaz Facebooku podnikatelům a malým firmám je tak jasný: „Používejte Stránky jako primární mobilní řešení a jednoduše buďte tam, kde vaši zákazníci tráví svůj čas.“

Novinky ve fungování Stránek přišly jen pár týdnů po představení nového nástroje, díky kterému budou moci jejich administrátoři odpovídat na komentáře a vzkazy na zdi nejen veřejně, ale také formou soukromé zprávy. Všechny tyto změny signalizují snahu Facebooku přesvědčit podnikatele a malé firmy, aby Stránky používali místo webových stránek jako svůj primární komunikační nástroj. Logiku tohoto kroku zdůvodňuje Facebook ve svém prohlášení: „V dnešní době, kdy je více mobilních připojení než lidí na této planetě, lidé tráví čím dál tím více času na telefonu a také očekávají, že budou moci prostřednictvím svých telefonů a tabletů dělat více věcí.“

A co jsou tedy největší změny, které Facebook na Stránkách přichystal? V obecné rovině je lze shrnout do tří bodů:

 

Nová, nápadná call-to-action tlačítka

Call-to-action tlačítka jsou jednou z nejdůležitějších částí stránky každého podniku, protože právě ony vybízejí potenciální zákazníky k nákupu či provedení rezervace. Nová podoba těchto tlačítek, která jsou nyní větší, výraznější a umístěné přímo pod úvodní fotkou, by měly firmám pomoci plnit jejich cíle.

 

Vylepšený vzhled a navigace pro mobilní zařízení

Vzhledem ke stále rostoucímu počtu lidí, kteří se na Facebook připojují prostřednictvím jejich mobilu či tabletu, je nutné, aby Stránky byly pro tyto uživatele přehledné. Proto je obsah stránek nově rozdělen do sekcí – příspěvky, fotky, videa a služby - podobně, jako je tomu na osobních profilech uživatelů. Úvodní strana pak obsahuje nevýznamnější příspěvky z každé sekce.

 

Přizpůsobitelné sekce pro firmy

Dosud byl vzhled Stránek v podstatě stejný pro všechny typy podniků. V nové podobě ale přibudou nastavitelné sekce, díky kterým si budou moci různé typy firem zvolit zobrazení přesně těch informací, které jsou pro ně nejvíce relevantní.

 

Zatímco tyto změny budou přístupné korporacím i malým podnikům, jejich oznámení a zavedení bylo určeno spíše podnikům malým. Ve svém prohlášení totiž Facebook opakovaně zmiňuje, že právě malé podniky by měly Stránky využívat jako své primární stránky pro mobilní zařízení. Přitom už nyní je na Facebooku na 45 milionů aktivních stránek malých firem.

Na podporu svých úmyslů uvedl Facebook sérii statistik, které z něj v podstatě dělají střed „mobilního vesmíru“. Podle dat společnosti comScore totiž lidé stráví 75 % času na svém telefonu používáním pouze čtyř aplikací -  a jednou z nich je právě Facebook.

Vylepšení Messengeru pro administrátory stránek

Novinky navazují na nedávné vylepšení Messengeru pro administrátory stránek, který umožňuje:

  • Ukládání odpovědí - možnost uložit si odpovědi na nejčastější dotazy zákazníků a ty poté jen mírně upravovat a personalizovat.

  • Soukromé odpovědi - dovolují odpovídat na veřejné vzkazy a komentáře na zdi formou soukromé zprávy konkrétnímu uživateli.

  • Hodnocení intenzity odpovědí, tedy „bodování“ stránky podle toho, jak rychle a jestli vůbec odpovídá na vzkazy svých fanoušků. Výborné hodnocení („Very responsive“) stránka obdrží v případě, že bude zodpovězeno více jak 90 % dotazů v průměrném čase pod pět minut.

Facebook propaguje Messenger pro firmy nejen jako formu komunikace se zákazníky, ale také jako prodejní či rezervační nástroj. To, že Messenger dokáže plnit obě tyto funkce, dokládá Facebook mnoha příklady, kdy se komunikace se zákazníky prostřednictvím Messengeru časem proměnila ve skutečné prodeje.

V jednom z uvedených případů, který se týkal společnosti organizující oslavy, bylo 50 % kontaktů zanechaných na stránce přivedeno na web společnosti z Facebooku a odpovídání na zprávy prostřednictvím Messengeru vedlo až k 99% konverznímu poměru.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.