Facebook začne blokovat reklamy Stránek šířících falešné zprávy

29. 8. 2017 | Petr Michl
Facebook přináší další opatření proti šíření falešných zpráv. Tentokrát ztíží jejich sebepropagaci.

Před několika týdny o zastavení příjmů z inzerce pro portály poskytující falešné zprávy uvažoval Seznam.cz, aby pár dnů od medializace daného plánu od celé věci odstoupil. Facebook se podobného přístupu nebojí, začne blokovat reklamy od FB Stránek, které opakovaně šíří fake news.

Již v současnosti Facebook nedovoluje reklamy, které by linkovaly na stránky s obsahem označeným jako falešným organizacemi ověřujícími fakta, s kterými největší sociální médium spolupracuje. Nynější úprava jde o krok dál, roli při určení „informačního recidivisty" přitom budou hrát výše zmíněné organizace i nahlášení od uživatelů. „Jedná se o nepravdivou zprávu" je jedna z variant důvodů, pro které můžete nahlásit příspěvek.

V tiskové zprávě Facebooku se uvádí: 

Toto vylepšení pomůže snížit distribuci falešných zpráv, což ztíží vydělávání peněz Stránkám, které falešné zprávy šíří. Nalezli jsme příklady, kdy takovéto Stránky využívaly  reklamy, aby navyšovaly své publikum za účelem zvětšení dosahu falešných zpráv."

Toto opatření přitom nemá trvalý charakter. Pokud konkrétní Stránka přestane šířit falešné zprávy, vypadne ze seznamu těch, co nesmí reklamy používat. 

Falešné zprávy poškozují naši komunitu. Činí svět méně informovaným a způsobují erozi důvěry," uvedl Facebook s tím, že bojuje s šířením fake news ve třech klíčových oblastech:

    • narušení ekonomických podnětů k vytváření falešných zpráv;
    • vytváření nových produktů zabraňujících šíření falešných zpráv;
    • pomoc lidem k vytvoření více informovaného rozhodnutí, když se s falešnými zprávami setkají.

Poslední z kroků souvisí se spoluprací s dalšími subjekty. Facebook již v loňském roce oznámil, že bude spolupracovat s třetími stranami ověřujícími pravdivost informací, které patří mezi signatáře tzv. Poynter’s International Fact Checking Code of Principles. Ty mají u podezřelých příspěvků poskytnout soupis tvrzení ze zprávy, které se dle nich nezakládají na pravdě. Nemají pravomoc příspěvek přímo smazat, nebo ho nějak cenzurovat. Více naleznete v článku Facebook zavádí pravidla pro omezení falešných zpráv.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.