Fenomén “selfie” - od slovníku do reklamy

6. 12. 2013 | Bednářová Daniela
Ještě ji nemáte? Tak si ji honem pořiďte nebo ji zapracujte do marketingové strategie! A co? No přeci “selfie”.

Selfie - autoportrét nebo také fotka sebe sama, kterou člověk pořídí s nataženou rukou svírající smartphone nebo foťák (jde to i přes zrcadlo). Letos je tak populární, že Oxfordský slovník vyhlásil “selfie” slovem roku. Nárůst v používání byl totiž o 17 tisíc procent během roku. Nejpopulárnější je asi na Instagramu. Mladí ji milují a nejen ti. I marketéři. O tom svědčí i rostoucí počet reklamních kampaní, které “selfies” využívají.

Podívejte se, jak se marketéři fotografickým trendem mladých inspirovali v několika kampaních.

Turkish Airlines se už jednou reklamní spot se sportovními velikány vyplatil (během prvních 4 dnů dosáhlo video 21 milionů zhlédnutí).

Při další kampani se rozhodla udělat jen menší úpravu. V hlavních rolích zůstávají hvězdy basketbalu a fotbalu Kobe Bryant a Lionel Messi. Tentokrát ale nesoutěží o pozornost dítěte na palubě, ale o nejlepší “selfie”. Procestují při tom všechny kouty světa, do kterých Turkish Airlines létají.

“Selfie” použil ve své kampani i jihoafrický list Cape Times. Vzal si nejznámější světové fotografie a předělal je do podoby, ve které vypadají, že je pořídil jeden z hlavních aktérů fotky. Díky tomu zjistíte, jak by vypadalo, kdyby Winston Churchill pořídil svoji slavnou fotku s doutníkem sám, nebo kdyby svůj novomanželský polibek fotil princ William. A navíc se listu podařilo naplnit slogan kampaně do posledního slova "You can't get any closer to the news" - opravdu se blíž k aktuálním zprávám nedostanete. Udělat ze známých fotografií selfies byl velmi chytrý tah a jejich použití je zde výborné.

Dalším potvrzením nadvlády “selfie” je i první fotografie z nově založeného instagramového účtu Star Wars. Nainstalovat Darth Vadera do podoby u zrcadla pózující teenagerky přineslo obrázku během několika dní přes 50 tisíc lajků.

Díky nekonečné řadě “selfies” na Instagramu se proslavil i Benny Winfield jr. Stal se z něj vůdce hnutí “selfie”, ale přiznejme si, reklamní využití autoportrétů je přeci jen koukatelnější.

Zdroje: www.mashable.com, www.adweek.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.