Finále MS se stalo historicky nejvíce probíranou událostí na Facebooku

15. 7. 2014 | Petr Michl

Sportovní události jsou tak oblíbeným marketingovým cílem, protože nejenom, že přitáhnou diváky, ale dokážou je vtáhnout - zajímá je, co se na hřišti děje, a mluví o tom. Dokazuje to i nedělní finále Mistrovství světa ve fotbale v Brazílii, které se stalo dosud nejvíce probíranou událostí na Facebooku.


Zdroj: CC, himanisdas, Flickr

O finálovém klání mezi Německem a Argentinou mluvilo 88 milionů lidí, kteří provedli přes 280 milionů interakcí (příspěvků, lajků, komentářů) spojených se zápasem. Předchozí rekord držel loňský Super Bowl s 245 miliony interakcí. Nejvíce upovídanou zemí" byly Spojené státy americké, kde lidé do konverzace přispěli 10,5 milionů interakcí. To vypovídá pochopitelně o velikosti populace, o tom, že online komentování dění na obrazovce je v USA silně rozšířené a i o tom, že tzv. soccer je čím dál oblíbenější i v zemi, kde je číslem jedna americký fotbal. Z Brazílie pocházelo 10 milionů interakcí, z Argentiny 7 a z Německa 5.

Finále MS má také svůj rekord na Twitteru, a to v počtu tweetů za minutu, kdy nejvyšší údaj činil 618 725 upípnutí". V aboslutním počtu tweetů k události zůstalo nicméně nepokořeno semifinále: Německo - Brazílie s 35,6 miliony celkovými tweety, finále jich zaznamenalo „jen 32,1" milionu.


Infografika od Via Agency níže pak ukazuje další údaje o mistrovství světa a jejich úspěchu v sociálních médiích. Zajímavou zprávou je především to, že 74 % příslušníků generace Y věří, že mistrovství světa ve fotbale je důležitou událostí pro sjednocení světa. Tato poněkud naivní myšlenka jistě přispívá k tomu, proč je z pohledu této demografické skupiny správné o šampionátu v rámci sociálních médií mluvit - svým způsobem je to právě naplňování myšlenky jeden svět - jeden národ". A to vše vůbec nevadí ani byznysu. Oproti minulému Mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice údajně aktuální šampionát přinese FIFA o dvě třetiny vyšší zisky.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Facebook Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: