Fotky nejsou jen doplněk marketingového sdělení

25. 9. 2012 | BeDa
Smutné obličeje ředitelů firem při odhlášení newsletteru, kanadské žertíky zaměstnanců i jejich kola – obrázkům k přitáhnutí zákazníků ke značce se meze nekladou.

Obliba obrázků, fotografií a veškerého vizuálního vyjadřování neustále roste. Každý den se na Facebooku objeví 300 milionů nových fotografií, k tomu si ještě můžete přidat veškeré infografiky, ilustrace a grafy a také to, že Facebook se na obrázky primárně vůbec nezaměřuje. Proto také neváhal koupit za obrovské peníze Instagram. Také Twitter začal u nového designu více akcentovat vizuální stránku. To by mělo firmám naznačit jednu důležitou věc - obrázky hrají roli.

 

Obrázky jsou to, co lidi zajímá. Když je k tomu přidaná i nějaká zajímavá informace o to lépe, ale obrázek přitáhne pozornost v první řadě. Na to by společnosti neměly zapomínat. Jak může například jediný obrázek u newsletteru ztrojnásobit odezvu zákazníků jsme už psali.

Fotobanky se mohou zdát na tento účel užitečné, ale pro zákazníky moc zajímavé a atraktivní nejsou. Vlastní tvorba je mnohem lepší. Místo univerzálních kravaťáků se zákazníci raději podívají na skutečné zaměstnance firmy. Buduje se tak i silnější vztah zákazníka ke společnosti. Ani humoru se firmy nemusí bát. Například při odhlášení newsletteru AppSumo na vás bude dělat šéf smutné oči se vzkazem: "Sorry to seey you go. Chief Sumo is already missing you :(."

 

Fotky, které dotváří příběh o společnosti se dají přidávat na různé kanály - na klasické webové stránky, firemní blog a hlavně na sociální sítě. Některé, jako například Pinterest, jsou vyloženě zaměřené na obrazovou stránku. Vizuální komunikace je vhodná pro velké i malé společnosti. Například malá britská firma McKay Flooring, která vyrábí podlahy se zaměřila na Pinterest, Instagram a firemní blog, kde prezentuje obrázky různých podlahových krytin. Jen na Pinterestu má přes 1000 obrázků a skoro 300 followerů.

 

Dalším příkladem, jak využít fotek z vlastního byznysu, je například přístup značky Threadless. Zveřejňují zákulisní fotografie třeba z natáčení reklamního spotu, ze skladů nebo z různých firemních akcí. Speciální kategorii tvoří také naschvály, které si zaměstnanci firmy provádí navzájem. Fotografie kanadského žertíku níže je doplněná komentářem: "This is what happens when you leave the office early on a Friday when a party is going on. :)"

Zdroj: www.facebook.com/threadless

 

I některé české firmy nabízí na sociálních sítích pohled do zákulisí. Odlehčenou formu prezentace volí například kreativní agentura Loosers Prague. Zjistíte například to, jak její zaměstnanci jezdí do práce.

V době, které vládne content marketing se firmám vyplácí vyprávět svůj příběh už od historických začátků. I zde obrázky pomáhají. Větší odezvu mají příspěvky, ke kterým firma najde i nějakou fotodokumentaci.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.