Gambrinus bortí mýty. Byl točený pod značkou fiktivního minipivovaru Patron a všem chutnal

2. 6. 2015 | Petr Michl
Tato kampaň má říz, minipivovarům navzdory.



Spotřebitelům se rozhodně nemá říkat, že jsou hloupí. Někdy je ale potřeba znatelně zatřást s jejich předsudky. Přesně to se rozhodl udělat Plzeňský Prazdroj, který do 10 hospod na necelý měsíc dodával pivo z fiktivního minipivovaru Patron. Ve skutečnosti šlo ale o Gambrinus.

Gambrinus se dostal v očích mnoha do pozice vysmívaného europiva. Vzestup minipivovarů byl do značné míry motivován jakousi vzpourou proti jeho nadvládě ve valné většině hospod a restauračních zařízení. V Plzeňském Prazdroji ale svému produktu věří a mají za to, že výše zmíněný odsudek je jen v hlavách spotřebitelů, kteří se spoléhají spíše na názory ostatních než na chuť. Proto začal dodávat do 10 hospod v Praze a Plzni, které nechtěly odebírat Gambrinus, pivo značky Patron z Čepic na Klatovsku. Fiktivnímu podniku vytvořili falešné sídlo ve statku, který by mohl připomínat minipivovar, a právě z touto nálepkou pak bylo prodáváno pivo hospodským i jejich zákazníkům. A ti si ho chválili, neopomněli zdůraznit ze zlatavého moku jasnou poctivost malého pivovaru, kde je dělané pivo s láskou. Pravda přišla na světlo na jednom festivalu, kde se točilo pivo více malých pivovarů. Zde byly už půllitry s Patronem vybavené logem na nálepce. Po jeho odstranění se k překvapení pijáků na sklenici zaskvělo logo Gambrinusu. Popis celé pivní „boudy" můžete vidět ve videu níže.

Včera nastal den odhalení, kdy byly vysílány spoty v celé tříminutové délce, nyní budou nasazovány ty o zkrácené stopáži. V komentářích na YouTube i jinde se objevují samozřejmě výtky, že jde o předem domluvenou věc, ve videu vystupují herci a žádný Patron se nikde netočil.

Není to pravda. Portál znalců piva www.pivnici.cz publikoval již dříve recenzi, kde nefiltrovanou jedenáctku od Patrona čepovanou v pražském baru Napalmě  chválí. Nyní vydal článek s titulem „Jak nás „doběhl“ Gambrinus", v němž mimo jiné uvádí:

Dobrá tedy, tak jsme si pověděli, že Plzeňský Prazdroj umí uvařit dobré pivo, a že člověk, který ví, kdy, kde a jaké pivo z Plzeňského Prazdroje ochutnat, bude nejspíš spokojený. Háček je ovšem tak nějak v tom, že dobrý Gambáč má člověk šanci ochutnat na několika málo místech, která můžeme spočítat na prstech jedné ruky. Hnusný pasterizovaný, mrtvý, máslový, zkažený Gambáč můžete ochutnat v tisících hospod po celé České republice. A nejen ten pasterizovaný, jak přichází do módy nepasterizované a nefiltrované verze a objevují se v čím dál větším množství podniků, týká se to i těchto „Patronů“. Zkrátka a dobře pokud vezmete sud čerstvého nefiltrovaného nebo nepasterizovaného Gambáče a dodáte jej do hospod, kde jej ještě za čerstva narazí a takto pěkně svěží podávají hostům, není divu, že jsou tito v šoku, že pijí Gambáč. Ona to totiž není otázka nějakých předsudků a nálepek, ale toho, že v naprosté většině hospod je Gambáč prostě hnusné pivo..."

Pro pivovar vytvořená stránka www.pivopatron.cz nyní směřuje na web www.gambrinus.cz/pravdaopivu, kde je představen celý „marketingový podvod". Tuto kampaň přitom nevnímáme jako podvod v negativním slova smyslu, naopak jí tleskáme. Reálně boří mýty, které jsou jistě z části založené na předsudcích. Ať už je váš vztah ke Gambrinusu jakýkoliv, nezbývá než poradit to, co doporučuje kampaň: udělejte si vlastní názor a zajděte ho otestovat sami.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: