Google chystá ad block funkce v prohlížeči Chrome

24. 4. 2017 | Petr Michl
Otravné reklamy baví jen jejich inzerenty. I proto prý chystá Google v nové verzi prohlížeče Chrome automatický ad block pro ty nejvíce obtěžující reklamní formáty.

 

Otravné reklamy baví jen jejich inzerenty. I proto prý chystá Google v nové verzi prohlížeče Chrome automatický ad block pro ty nejvíce obtěžující reklamní formáty.

Podívejte se na populární filmový server ČSFD.cz a spíše dřív než později na vás vyskočí reklama překrývající celou stránku, navíc nezřídka se zapnutým zvukem. Přesně podobný typ inzerce je ten, s kterým by se dle informací The Wall Street Journal měl v brzké budoucnosti vypořádat Google Chrome.  Ty nejotravnější typy reklamy byly definovány v březnu organizací Coalition fo Better Ads („Koalice za lepší reklamy“ – pozn. red.). Patří mezi ně pop-upy, automaticky přehrávající se videa se zvukem tzv. „prestitial“, reklamy s odpočtem po určitý čas, než vás pustí ke kýženému obsahu. 

Google tyto plány nepotvrdil, WSJ nicméně spekuluje o tom, že jednou z variant je blokace všech reklam na stránkách, které používají výše jmenované ofenzivní formy inzerce.

Proč si Google tak ubližuje

Úvaha: „Není toto všechno proti podstatě podnikání Googlu? Když přece žije především z online reklamy, musí ji tedy lidem zobrazovat a oni na ni musí klikat,“ napadne jistě mnoho z vás. A máte pravdu. Google je ale v tomto ohledu mezi dvěma mlýnskými kameny. Snaží se dodat co nejvíce reklamních pozic svým inzerentům a chce, aby byli úspěšní. Na druhou stranu ale nemůže ignorovat nárůst používání různých forem ad blocku.

Google je sám členem organizací, které proti příliš ofenzivní reklamě bojují. Doslova pakt s ďáblem (z pohledu Googlu) může připomínat to, že platí za to, aby byl součástí programu „Acceptable Ads“. Ten vznikl z iniciativy softwarové společnosti Eyeo GmbH, která stojí za programem Ad Block Plus, jedním z nejpopulárnějších ad block systémů. Odměnou za to mu je, že reklamy zobrazované u jeho vyhledávače a některé jeho další reklamy Ad Block Plus nepotlačuje.

 
Zdroj: Acceptable Ads

Jen loňské příjmy Googlu z online reklam přesáhly 60  miliard dolarů. V celosvětovém měřítku přichází poskytovatelé online reklam kvůli různým podobám ad blocků o desítky miliard dolarů.

Google Chrome je extrémně rozšířený prohlížeč. Globálně ho používá více než polovina internetových uživatelů (52 % dle StatCounter). Přidání zmíněných restrikcí tak může zásadním způsobem ovlivnit podobu zobrazované reklamy i příjmy z nich.

Google je ovšem nyní v pozici státu, který musí zapracovat na reformě policie, aby lidé ve snaze o vlastní ochranu nezačali sázet primárně na vlastní lidové domobrany. I proto musí přistoupit k bolestným opatřením, která jsou ovšem v jeho dlouhodobém zájmu.

Zdroje: WSJ, Statcounter

Štítky dokumentu: E-Commerce Google PPC Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.