Google přestane číst vaše e-maily pro lepší cílení reklam

26. 6. 2017 | Petr Michl
Jeden z nejkontroverznějších reklamních formátů Googlu v podobě reklam v Gmailu přestane cílit na základě slov, které najde ve vašich mailech.


Toto rozhodnutí vzešlo z oddělení zaměřeného na cloudové služby, mezi než patří služba G Suite soupeřící mimo  jiné s kanacelářským softwarem Microsoftu. Ač uživatelé placeného G Suite ve svém Gmailu reklamy cílené na základě obsahu mailů nevidí, přesto bere mnoho z nich tento faktor jako bezpečnostní riziko. Navíc to, že lidé tento druh reklamy vnímali při používání běžného Gmailu, u nich mohlo vytvořit předsudek s potenciálem vyloučit G Suite jako potenciální firemní software.

Google proto místo větší osvěty rovnou odstranil příčinu dohadů. Tento reklamní formát mu přinesl několik žalob. Za konečným rozhodnutím je ovšem jistě kalkulace říkající, že soustředit se na placené služby může být výhodnější než jeden reklamní formát s přesným cílem. Diane Greene vedoucí v Googlu cloudové služby prozradila v blogovém příspěvku oznamujícím tuto novinu, že G Suite má již přes 3 miliony platících zákazníků. Tržby tohoto oddělení samostatně Google nesděluje. Náleží nicméně do položky Další", která vyrostla meziročně v prvním kvartálu tohoto roku o 49 % na obrat ve výši 3 miliardy a 90 milionů dolarů. 

Zdroje: Bloomberg, Google, WSJ

Štítky dokumentu: Google Reklama online
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.