Google vám dá peníze za informace – bez legrace!

10. 2. 2012 | PM
Platí to samozřejmě jen pro omezené množství lidí a informace to budou skutečně podrobné.

Google dal veřejně na vědomí, že chce vytvořit panel, který by mu pomohl „pochopit, jak lidé každodenně používají internet“. Ano, zní to trochu jako vtip. Nicméně náš nedávný článek potvrzuje, že Google má ve znalostech o svých uživatelích přeci jenom nějaké mezery. Účastníci panelu nazvaného Screenwise toho odhalí mnohem více než to, co vyhledávají. Nainstalují si add-on k prohlížeči a dovolí tak Googlu sledovat, každou stránku, kterou navštíví.

 

Podmínky pro zájemce jsou věk minimálně 13 let, existující účet u Googlu a používání prohlížeče Google Chrome. Za nainstalování aplikace do prohlížeče dostanou panelisti nákupní kupón na Amazon v hodnotě 5 dolarů a mohou si vydělat dalších 5 dolarů za každé 3 měsíce, kdy budou součástí výzkumu. Stránka, na které se můžete „upsat ďáblu“, inzeruje maximální celkovou protihodnotu ve výši 25 dolarů, ale podmínky jejího získání nejsou řečeny. Ovšem i tato ne příliš štědrá nabídka má mnoho zájemců, stránka Screenwise panelu v tuto chvíli uvádí, že je „přetížena zájmem“.

Portál Ars Technica pak vypátral, že projekt Screenwise má ještě invazivnější podobu, kdy bude některým účastníkům výzkumu nainstalován speciální router nazvaný „Screeniwise Data Collector“. V tomto případě se již platí 100 dolarů za nainstalování routeru do domácnosti a 20 dolarů za každý měsíc během roční spolupráce. Google při tom může získaná data sdílet s „akademickými institucemi, zadavateli reklamy, vydavatelstvími, programovými sítěmi a se společností Knowledge Networks, která tento projekt zastřešuje. Data by však předtím měly být anonymizovány.

Oznámení této novinky přišlo trochu se špatným načasováním – v období, kdy ještě doznívá negativní publicita provázející nedávné změny v podmínkách ochrany osobních údajů pro všechny služby Googlu. Někdejší „love brand bez poskvrnky“ se v poslední době setkává s dosud ne příliš poznanou nespokojeností některých uživatelů.

Zdroje: www.huffingtonpost.com, www.arstechnica.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.