Google zkusí porazit Facebook vlastním news feedem bez přátel

20. 7. 2017 | Petr Michl
Google Plus byl bez lidí jen městem duchů. Google nyní zkouší konkurovat Facebooku nanovo a s přáteli vůbec nepočítá. News feed vám dá přímo do vyhledávání a obsah bude vybírat podle toho, jak vás zná.

Google mění vyhledávání na mobilu. Zahrne do něj vlastní news feed, který vám bude přinášet linky na články všech možných témat na základě vašich zájmů.

Je to tedy tak trochu něco jako news feed Facebooku, akorát vám nenabízí obsah od stránek, které jste zalajkovali, a to, co se líbí vašim přátelům. Google zkrátka věří tomu, že vás zná dost dobře sám. "Nová funkce je o vašich zájmech, nikoliv o tom, co zajímá vaše přátele," potvrdil to viceprezident Googlu Ben Gomes.


Zdroj: Techcrunch

Google i Facebook soupeří především o pozornost uživatelů a o čas, který tráví s jeho službami. První velkou odpovědí na Facebook mělo být konkurenční sociální médium pro všechny, Googlu Plus. Facebook se ovšem etabloval jako první a to s takovým náskokem, že jeho kopie nepřilákala uživatele k aktivnímu používání. Pro Google Plus se proto vžilo označení „město duchů“. Nová snaha Googlu je proto vlastně pokus číslo 2, ovšem už bez přátel.

Google bude vycházet z uživatelovy historie vyhledávání a dat ze svých dalších služeb jako Gmail nebo kalendář, silnou kartou pro něj mohou být doporučení z YouTube. Na poskytnuté obrazovce displeje mobilu Google ukazuje, že může fanouškům konkrétních sportovních týmů nabídnout sám od sebe jejich aktuální výsledky. Jen to neudělá, protože jsou fanoušky FB stránky San Franciso Giants, ale protože pravděpodobně hledali výsledky jejich zápasů opakovaně dříve. 

Úspěch tohoto projektu bude záviset hodně na tom, jak moc vás Google zná. Když se podíváte do Google Ads Preferences, zjistíte, že není zase tak bezchybným detektivem. Facebook údajně pustí do vašeho news feedu jen kolem 200 zpráv denně, které vybírá z počtu nad 3 500. Vaše lajky a interakce v delším časovém horizontu mu přitom dávají velice dobré vodítko o tom, co se vám líbí. Google v tomto ohledu tahá za kratší konec. Výhodou pro něj ale může být například nabídka lokálních podniků v místech, kde se budete pohybovat, a obecně ve správný čas a místo nabídnuté rich snippets.

Nový Google feed začíná v USA, globálně se rozšíří v dalších týdnech. Do budoucna pravděpodobně dorazí i na desktop.

Zdroje: NPR, Techcrunch, C-NET, Google

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.