HR specialisti a sociální média: Kde prověřují uchazeče o práci

13. 9. 2013 | Petr Michl

Svět sociálních médií změnil i způsob hledání práce. „Sívíčkem" to už často nezačíná a málokdy to jím končí. HR specialisti lustrují vážnější zájemce i na jejich účtech na LinkedIn, Facebooku, Twitteru i dalších.  Americká společnost Jobvite provedla výzkum, kde se jich dotazovala, jak velkou váhu připisují prohlížení účtů na sociálních sítích při výběru nových zaměstnanců a která z nich je pro ně nejrelevantnější.

Nikoho nepřekvapí, že jasně vede s 94 % LinkedIn, 65 % pracovníků HR používá pro oddělování zrn od plev mezi zájemci Facebook, 55 % Twitter. Výrazně menší popularitu pak mají firemní blogy, Google+ a YouTube – všechny pod 20 %. Způsob využívání LinkedIn je zřejmý. Je to místo, kde se potenciální zaměstnanci hledají prvně. Šíře kontaktů v oboru a jejich povaha může být dobrým indikátorem odborných znalostí, neocenitelné jsou pak dobrozdání jiných LinkedIn kontaktů. Další zmíněná sociální média mají doplňkový charakter, slouží k poznání osobnosti uchazeče.

LinkedIn je tu pro přehled odborných zkušeností a specifických dovedností, ale třeba i pro posouzení míry fluktuace na konkrétních pracovních pozicích. Dle vašeho projevu na dalších sociálních účtech lze lépe odhadnout, zda by se uchazeč hodil pro danou firemní kulturu. Velkým plusem mohou být příspěvky spojené s oborem. Velice dobře působí vlastní články (třeba na firmením blogu), ale pomohou i odkazy na odborné články někoho jiného.

Je pochopitelné, že v českém prostředí například Twitter nebude hrát takovou roli. Mimo specifická odvětví, jakými jsou IT, marketing a PR, je ostatně jeho využití poměrně skromné. Rozhodně ale platí, že i zde jsou HR specialisti zvědaví na osobnost uchazeče o práci. K tomu umí s internetem a neváhají ho použít. Ti, co se v sociálních médiích i mimo LinkedIn projevují veřejně chytře a sympaticky, mohou mít velkou výhodu.

Sociálním médiem číslo jedna je v ČR s velkou převahou Facebook. Proto se vyplatí využít možnost uvedenou tento týden a doplnit si v osobním profilu seznam odborných znalostí.

Lze tak učinit v sekci Informace (About), položka "Odborné znalosti" se objevuje pod políčkem pro vaše zaměstnání. Po přidání schopností a jejich rozkliknutí se dostanete na novou stránku, kde budou zobrazeni vaši přátelé, s kterými konkrétní profesní um sdílíte. Najdete zde ale i tipy na stránky, které jsou s daným tématem spojeny. Právě toto může být poměrně užitečná funkce. Je známo, že HR pracovníci povzbuzují hledání nových zaměstnanců v sociálním okruhu zaměstnanců firmy a loví pochopitelně přednostně i ve své „síti". Takto budou mít práci ještě více ulehčenou.

Zdroje: mashable.com, sociobits.org

Štítky dokumentu: Facebook Google+ LinkedIn Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.