IKEA radí, jak zachránit planetu. Stačí maličkosti

9. 10. 2020 | Milada Zemanová
Obchodní řetězec IKEA představil své produkty v emotivní kampani, která má lidi motivovat, aby se snažili o změnu a záchranu životního prostředí. Připomíná, že i jednotlivá akce, pokud ji udělá větší počet lidí, může mít velký dopad.

Planeta Země dlouhodobě trpí zásahy člověka. Neustále jsme zahlceni zprávami o znečištění plasty, požárech, tání ledovců vymírání druhů, odlesňování apod. Tyto informace v nás mohou zanechávat frustraci, protože máme pocit, že sami nic nezmůžeme. A právě v tomto okamžiku přichází na scénu řetězec IKEA, aby lidem připomněl, že i drobnými změnami mohou přispět k lepšímu životu kolem sebe a ovlivnit změnu klimatu.

Za kampaní One Little Thing (Jedna malá věc) stojí agentura Rethink a švédský režisér Adam Berg. Příběh se odehrává v lese, kdy žena našroubuje žárovku do svítidla. Současně se začne ptát: „ Jedna malá věc. Co jedna malá věc zmůže? Jenže, co když ta jedna maličkost není jediná?” A jak si pokládá tuto otázku, vidíme řadu dalších lidí, kteří šroubují žárovky. Následně se z lesa přesouváme na louku a do zahrad a k solárním panelům. A vypravěčka se závěrem táže:

„Co kdyby spousta malých věcí mohla vyřešit skutečně velké problémy? Co když ta jedna malá věc není zase tak malá? Co když dokáže změnit svět?”

Kampaň One Little Thing je další z řady kampaní, ve kterých se IKEA snaží přimět lidi k šetrnému chování k přírodě. Na celý spot se můžete podívat níže.

Zajímavostí je, že celé video bylo natočeno na jeden záběr. Kreativní ředitel v agentuře Rethink, Joel Holtby, ke kampani uvedl:

„Natočit video na jeden záběr bylo klíčovou součástí celkové myšlenky. Chtěli jsme podtrhnout sílu jediného aktu, který se přemění v něco mnohem většího.”

Johanna Andrén, vedoucí marketingu pro IKEA Kanada, doplnila, že mnoho jejich zákazníků se obává dopadů klimatických změn na naši generaci i na ty příští. Nicméně se cítí zahlceni, když si uvědomí komplexnost celé situace. Proto je chtěli podpořit a ukázat jim, že když akci dělá více lidí, má mnohem větší dopad.

Kampaň One Little Thing bude spuštěna v Kanadě, Austrálii, Srbsku, Rumunsku a Chorvatsku a kromě zmíněného videospotu zahrnuje i příspěvky na sociálních sítích. Ty prezentují jednotlivé produkty a způsoby, jakými mohou přispět k ochraně životního prostředí. Mezi nimi například možnost používat jednu tašku vícekrát či využívání úsporných žárovek.

Zdroje: Muse by Clio, Adweek

Kam dál?

Řetězec IKEA se tématům ekologie věnuje pravidelně. V loňském roce například spustil kampaň s názvem Lepší svět začíná doma. Kampaň stavěla na spolupráci s influencery, event marketingu, digitální reklamě, OOH a TV spotech a šířila myšlenku, že právě malé změny v našich každodenních návycích mají pro životní prostředí velký význam, pokud je děláme všichni.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.