IKEA získala titul Mastercard Obchodník již pošesté. Nejlepší zákaznický zážitek přinesl Manifesto Market

6. 2. 2019 | Petr Michl
Hlavní cenu soutěže Mastercard obchodník roku má už 6 let rezervovanou IKEA. Novinkou tak byl především vítěz kategorie Zákaznický zážitek, Manifesto Market sídlící u autobusového nádraží Florenc. Jeho vánoční podoba Manifesto Winter Market se podle Prague City Tourism stala dokonce hlavní atrakcí metropole.

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2018 se již pošesté stala IKEA Česká republika. Ta byla zároveň oceněna v rámci oborových kategorií jako Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2018.

„Absolutním vítězem šestnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2018 se stala společnost IKEA Česká republika, která tak obhájila titul z předchozích pěti ročníků soutěže. Prodejna zvítězila především díky vysoké míře loajality a důvěry zákazníků,“ řekl Martin Dolejš, vedoucí rozvoje obchodu Mastercard Česká republika a Slovensko. „O tom, že se obchodníci kvalitou svých služeb a produktů stále posouvají, svědčí i několik nováčků v čele oborových kategorií. Poprvé letos zvítězil například Decathlon v kategorii Obchodník se sportovními oděvy a potřebami, Benzina v kategorii Čerpací stanice s prodejnou nebo Pepco, které stojí v čele obchodníků s oděvy.“


Minulý rok vznikla například  Pop-up prodejna IKEA na Václavském náměstí

Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl, Pepco, Deichmann, dm drogerie markt, Decathlon, Alza.cz, Hornbach, Benzina.

Titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získala společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Vítěze v kategorii Mastercard Obchodník roku 2018 – MONETA Money Bank Cena veřejnosti vybrali zákazníci hlasováním na internetu. Nejvíc hlasů získal Lidl.

Vítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry jsou spontánní jmenování prodejny („top of mind“), míra loajality zákazníků k prodejně a důvěra v ni.

 

Oborové kategorie

1. Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2018 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo Globusu a na třetím místě je Kaufland.

2. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2018 se stala společnost dm drogerie markt. Na druhém místě se umístila TETA drogerie, na třetím Rossmann.

3. V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2018 zvítězila díky vysoké důvěře mezi zákazníky společnost Pepco. Druhé místo obsadilo C&A a třetí New Yorker.

4. Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2018 získala společnost Deichmann. Na druhém místě se umístila společnost Baťa a na třetím Rieker.

5. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2018 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) je Decathlon – především díky vysoké míře důvěry a loajality mezi zákazníky. Sportisimo, které bylo vítězem této kategorie osm let, se umístilo na 2. místě. Třetí místo patří společnosti HUDYsport.

6. V kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2018 zvítězil Hornbach. Na druhém místě je OBI a na třetím místě eva.cz.

7. V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2018 zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím je Möbelix.

8. Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2018 získala Alza.cz. Druhé se umístilo CZC.cz, na třetím místě je T.S.Bohemia.

9. Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2018 se stala Benzina. Loňský vítěz Shell skončil na druhém místě a na třetím je Tank ONO.

 

Zvláštní ceny

1. Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2018 MONETA Money Bank Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika, a obhájil tak loňský titul. O jeho prvenství rozhodli zákazníci 49 540 hlasy. Na druhé příčce se umístila IKEA s 40 133 hlasy a na třetím TETA drogerie s 39 980 hlasy.

Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz od 1. října 2018 do 6. ledna 2019. Celkem hlasovalo 81 516 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 671 323 platných hlasů. Každý hlasující se mohl zodpovězením tipovací otázky zúčastnit soutěže o 50 000 Kč vložených na účet u MONETA Money Bank a platební kartu Mastercard s věrnostním programem bene+.

 

2. Zákaznický zážitek

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku 2018 – Zákaznický zážitek je Manifesto Market, dočasný gastronomický a kulturní market, který oživil opuštěné a zanedbané místo v centru Prahy. Skládá se z 27 kontejnerů a nabízí unikátní gastronomické koncepty předních pražských restauratérů, uzpůsobené jako street food. Rovněž se soustředí na kvalitní český design a umění, pořádá filmové projekce, koncerty a vystoupení DJs i lekce přístupné zdarma.

 Pro zimní období byl upraven jako vánoční trh Manifesto Winter Market a podle Prague City Tourism se stal hlavní atrakcí metropole. Iniciátorem Manifesta je americký krajinářský architekt Martin Barry a nezisková organizace reSITE, která se dlouhodobě zabývá zkvalitňováním veřejného prostoru a prosazuje nejlepší praxi z celého světa, jak vytvářet města příjemná k životu. Jedná se o první cashless místo v České republice a jedno z prvních ve střední Evropě.

3. Nejlepší zaměstnavatel v obchodě

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský Svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku 2018 speciální kategorii „SOCR ČR – Zaměstnavatel v obchodě“. Obchodníci se mohli do soutěže o ocenění zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky z oblasti HR, odborným garantem vyhodnocení této kategorie se stala nezávislá společnost Hays. Do soutěže se zapojili zaměstnavatelé z oblasti obchodu food i non-food, nadnárodní řetězce i zástupci tradičního obchodu, osloveny byly jak členské firmy SOCR ČR, tak i jeho nečlenové. Hodnotící kritéria byla nastavena spíše pro větší zaměstnavatele s více než 250 pracovníky, při celkovém hodnocení bylo přihlédnuto i ke stanovisku oborů, konkrétně Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb, se kterou SOCR ČR uzavírá kolektivní smlouvu vyššího stupně. Vítězem kategorie se stala společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Na druhém místě se s velmi malým odstupem umístila společnost Albert a na třetím společnost Kaufland.

Slavnostní vyhlášení výsledků

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 5. února 2019 v rámci galavečera konference Retail Summit 2019 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.