Influencerům na Instagramu se otevírají nové cesty k výdělku: affiliate prodej a vlastní e-shopy přímo na platformě

9. 6. 2021 | Petr Michl
Influenceři budou bohatší. A zejména nově uvedený nástroj pro zahájení affiliate spolupráce s influencery pomůže i značkám — nejen k větším prodejům, ale i k jednoduchému vyzkoušení relevantnosti influencerů a jejich publika před možným zahájením větší individuální spolupráce.

 

Facebook pořádal v úterý 8. června akci zaměřenou na tvůrce na jeho platformách a hlavní položka programu je rozhodně potěší. Přímo Mark Zuckerberg představil nové cesty, jak mohou vydělávat peníze na Instagramu: skrze affiliate marketing a vlastní e-shopy přímo na platformě.

Instagram vytváří vlastní affiliate síť

Affiliate prodej je s influencery spojen dlouhá léta, ostatně fungoval už v době vzestupu blogů ještě předtím, než je v popularitě převálcovaly právě sociální média.  Pro značky je jedním z nejférovějších způsobů spolupráce. Platí influencerovi provizi za zboží či službu, které prodaly díky němu. Se správně nastavenou procentuální výší odměny si může být značka jistá, že neprodělá. Jde o ryze výkonnostní nástroj, kdy má affiliate partner vlastní motivaci pro to snažit se prodeji napomoct.

Značky si dosud spolupráci s tvůrci domlouvaly samy, případně jim ji zprostředkovávali různé affiliate sítě. Přicházejí „native affiliate tool“ na Instagramu má být poté místem setkávání nabídky a poptávky pro affiliate spolupráci. Proces to má být velmi jednoduchý:

  • Influencer vidí, že může nabízet konkrétní produkt, a vyjádří svůj zájem o zahájení spolupráce.

  • Po odsouhlasení značkou může produkt označit ve svém příspěvku tagem (třeba makeup od Benefit Cosmetics jako na obrázku níže).

  • Výhodnost spolupráce je jasně vidět v analytických metrikách. Influencer ví, kolik si vydělá.




Instagram tímto odstraňuje prostředníka při zahájení affiliate spolupráce
a snižuje přitom značně bariéry vstupu. Otevírá cestu k afilliate prodeji i micro-influencerům, kteří by mohli být značkami přehlíženi. Zároveň značkám značně usnadňuje situaci, kdy se musí probírat hromadou nabídek spolupráce přímo od influencerů a lámat si hlavu s relevancí jejich publika pro značku a tím, kdo má či nemá nakoupené followery. Odkázání na téměř samoobslužnou affiliate spolupráci může být prvním sítem vyhodnocení toho, jestli dává budoucí větší spolupráce smysl.

Prodej vlastního zboží tvůrců bude jednodušší

Influenceři s větším publikem mají často vlastní merch a někteří dokonce propracovanější produktové řady. Nyní mohou svázat vlastní Instagram Shop i se svým osobním účtem na Instagramu. Další cestou je propojit jejich účty s e-shopy, jako jsou Bravado, Fanjoy, Represent nebo Spring, které se na prodej (a případně i výrobu) merchandise zboží influencerů zaměřují.

Cílem je nabídnout fanouškům možnost prohlídnout a koupit si merch přímo v rámci aplikace.

Influenceři si vydělají více za odznaky a hvězdy

Společnost Facebook již před časem přidala funkce, které fungovaly prvně ve velkém na streamingové platformě Twitch: odměňování tvůrců za jejich snažení přímo během jejich živých přenosů. Během live videa mohou odměnit fanoušci jeho tvůrce na Instagramu odznakem a na Facebooku hvězdou, které si musí předtím sami koupit. Většina z jejich ceny přitom připadne tvůrci.

Jako motivaci pro tvůrce nyní přichází „extra milníky“, za jejichž dosažení jim bude dávat Facebook hvězdy a Instagram odznaky, ve výsledku tedy peníze. Jde o jakési výkonnostní bonusy například za určitý počet hodin odvysílaného live videa či získání určitého počtu odznaků za daný čas.

Tvůrci jako krev sociálních médií

Sociální média byla dlouho popisována jako místa našeho setkávání s přáteli a udržování smysluplných vztahů a konverzací. Do značné míry jsou ale místem, kam se jdou lidé pobavit. A zábavu zprostředkovávají masověji spíše kreativní tvůrci než váš bratranec nadávající na politiku a spolužák ze základky s cílem zastavit očkování proti koronaviru. Takoví tvůrci se přitom rozhodují o platformě hodné jejich snažení ve velké míře na základě toho, kolik si mohou za svou tvorbu vydělat. TikTok a další v tomto ohledu rozhodně nezaostávají, a tak jsou popsané novinky snahou ukázat, že Facebook a Instagram mají také co nabídnout. Zejména Instagram se přitom stává skutečnou e-commerce mocností a právě affiliate prodej může být ze všech představených funkcí tou s největším dopadem na posílení tohoto statusu.

Zdroje: Facebook Newsroom, Instagram for Business

Štítky dokumentu: E-Commerce Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.