Infografika: Češi a internet

20. 8. 2012 | PeMi
Co dělají Češi online a kolik jich tam je? Jaký smartphone je v Česku nejčastější? Na to odpoví přehledná infografika.

Jak jsou na tom Češi s internetem? Strohá čísla poskytuje každý měsíc Netmonitor, nyní je ovšem do atraktivnější podoby s mírným mezinárodním přesahem přetvořil Mindshare. Zasíťované jsou v České republice zhruba dvě třetiny populace (67 procent), což je ve srovnání s průměrnou hodnotou internetové penetrace v Evropě o 6 procentních bodů více.

 

Vládnou pochopitelně velká města, Praha (braná v průzkumu jako region) se 76 procenty online populace se na poslední Olomoucký kraj s 57 procenty dívá poněkud svrchu. Demografické údaje značí, že „internetový národ“ tvoří ze 44 procent lidé ve věku 15 až 34 let. Lidé starší 55 let pak přispívají pouhými 16 procenty. Mezi ty nejaktivnější na internetu se řadí ti ovdovělí a rozvedení.

Život online se skládá z mnoha aktivit. Mezi tu nejvýznamnější patří vyhledávání informací - provádí ho 71 procent uživatelů, 61 procent z nich používá Facebook, 46 procent sleduje videa a 32 procent poslouchá hudbu.

 

Téměř polovina internetových uživatelů (48 procent) je na internetu minimálně každý druhý den. 70 procent všech internetových uživatelů vyhledává zprávy, to, že jsme velmocí e-commerce dokazuje, že právě obchody na internetu jsou tím nejpopulárnějším obsahem pro 56 procent uživatelů. Síla žen na internetu se dá doložit oblíbeností obsahu spojeného s módou a „ženskými tématy“ (51 procent uživatelů). Velkým trh značí i údaj říkající, že 1 milion uživatelů navštěvuje stránky s tématikou rodičovství.

 

V České republice je 2,6 milionu uživatelů mobilního internetu. Dle Mindshare disponuje 11 procent populace smartphony. Mezi telefony s operačními systémy ještě stále nevládne Android, ale Symbian s 60 procenty. iPhony má 8 procent uživatelů. Proporcionální rozdělení operačních systémů souhlasí i se statistikou české pobočky T-Mobile představené na konferenci z cyklu Communication Wednesday. Ovšem údaje tohoto operátora mluvili o 23 procentech zákazníků vlastnících chytrý telefon. Na stejné akci představený český průzkum společnosti Mediaresearch dokonce mluvil o 36 procentech uživatelů telefonů se smartphony. Lze tak těžko soudit, jakou relevanci mají jednotlivá data - včetně údaje o tom, že 5,5 procent české populace vlastní tablet.

 

Zdroj: www.mindshare.cz
 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.