Infografika: Jak jsou na tom správci sociálních sítí v Česku a kolik si vydělají

6. 5. 2020 | redakce
Správa sociálních sítí je často něčím navíc — ať už další povinností zaměstnance, který primárně vykonává úplně jinou činnost, nebo je na ni najat externí člověk. Tomu odpovídá i výše průměrného platu.

Dat o sociálních sítí jako takových je mnoho. Mnohem méně informací máme ale o lidech, kteří je spravují pro firmy a organice. Autorky knihy Jak na sítě Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot spolu se společností FeedYou vytvořily průzkum, který zástupce této profese zpovídal. A to poměrně netradiční formou: skrze chatbota Pepu aktivního od prosince 2018 do září 2019.

Průzkum dokončilo 659 dotazovaných, kteří s Pepou zvládli konverzovat desítky minut. Medián konverzace byl dokonce 19,6 minut, což je pro online průzkum nebývalé číslo. Podobu dotazování chatbota Pepy si můžete prohlédnout v tomto videu

V průzkumu bylo mimo jiné zjištěno, že:

    • Pouze 21 % správců má delší praxi v oboru než 5 let

    • Pouze polovina správců řídí sítě strategicky a podle obsahového plánu

    • Téměř 70 % profesionálů, kteří se o profily starají, se jim nemůže věnovat naplno, protože se v rámci své pozice starají ještě o další oblasti, nejčastěji PR, obchod nebo IT

    • Polovina správců jsou zaměstnanci agentur či freelanceři (tedy externisté)

    • 20 % správců tráví na sítích víc než 6 hodin denně

    • 57 % správců je zvyklých pracovat mimo pracovní dobu

    • průměrný plat správců sociálních sítí je 33 700 Kč čistého


Z průzkumu tedy vyplývá, že správa sociálních sítí je často něčím navíc — ať už další povinností zaměstnance, který primárně vykonává úplně jinou činnost, nebo je na ni najat externí člověk. Obrovský rozptyl hodinových sazeb dělá z částky průměrného měsíčního platu ve výši 33 700 Kč číslo spíše orientační, může být ale minimálně referenčním bodem pro ty, co nyní pracují s hodinou sazbou na úrovni nižších stokorun. 

Zajímavé je jistě to, že jen polovina dotazovaných se při správě sociálních sítí řídí strategií a plány. Pouze plány disponuje 27 % dotazovaných a téměř 18 % nemá ani jedno. 

Zjištěné informace v přehlédné vizualizaci naleznete v následující infografice.  

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.