Infografika: Trendy v sociálních sítích v roce 2018

19. 4. 2018 | Milada Zemanová
S rozvojem technologií se mění i způsoby oslovení zákazníků. V roce 2018 bude hrát prim stále oblíbenější video obsah, živé vysílání a také augmentovaná realita.

Hitem roku 2017 byla jednoznačně hra Pokémon GO, která tak poukázala na atraktivitu augmentované reality. Ta bude hrát významnou roli i v roce 2018, ale není jediná. Tým z MO Agency dal dohromady 5 klíčových trendů, kterým by marketéři měli letos věnovat pozornost.

Zájem o videa bude nadále růst

Video obsah už dávno není doménou YouTube, ale platformy jako Facebook, Twitter, Instagram a dokonce i LinkedIn investovaly, aby videoobsah mohl být publikovaný i u nich. Jen v roce 2017 se inzerce ve videích na sociálních sítích zvýšila o 130 % a 90 % obsahu, který se ze sociálních sítí sdílí, je spojen právě s videoobsahem. Navíc se očekává, že 90 % světové návštěvnosti bude vycházet právě z video obsahu.


Živé vysílání kraluje

Živé vysílání se pomalu stává mainstreamem napříč sociálními sítěmi. Podle odhadů bude mít v roce 2021 trh s vysílám videí hodnotu 70,5 miliard dolarů. Navíc 80 % zákazníků upřednostňuje sledování živých vysílání před veškerým jiným typem obsahu a 78 % online uživatelů sleduje Facebook Live videa.


Vzestup augmentované reality

Augmentovaná realita umožní vytvářet nové a inovativní způsoby, jakým propojit klienty a značky. Facebook se již spojil s více než 700 brandy a agenturami, aby vyvinul pokročilé možnosti inzerce v augmentované realitě. Telefony Apple iPhone 8 a iPhone X již v sobě mají dokonce zabudovaný čip, který augmentovanou realitu umožňuje zažít.


Umělá inteligence a chatboti

V blízké době nehrozí, že by umělá inteligence či chatboti nahradili lidi, nicméně v roce 2017 došlo k velkému nárůstu firem, které právě chatboty využívají. A podle odhadů se v roce 2018 chatboti stanou nepostradatelnými pro komunikaci se zákazníky v reálném čase. Aktuálně je na Facebook Messengeru měsíčně aktivních 12 tisíc chatbotů a v roce 2018 se očekává, že až 30 % veškeré konverzace se značkami bude probíhat skrze chatboty.


Zvyšuje se používání platform pro posílání zpráv

V roce 2018 se dále očekává navýšení využívání platform, které umožňují zasílání zpráv. V současné době například Whatsapp, Facebook Messenger a WeChat maji již širokou základnu uživatelů, ta by měla i dále narůstat. Tyto platformy v současné době využívá 2,5 miliardy lidí na celém světě, z toho je 1,3 miliard na Whatsappu a 1,2 miliard na Facebook Messengeru.


Krátkodobý obsah

Dalším trendem pro rok 2018 je tvorba obsahu, který bude dostupný jen 24 hodin od uveřejnění. Ten je aktuálně k dispozici na Instagram, Facebook a Snapchat Stories a očekává se jeho další nárůst. Aktuálně více než 200 milionů uživatelů vytváří měsíčně Instagram Stories a více než 1 milion inzerentů měsíčně vytvoří reklamu v rámci této platformy.

Pokud tedy chcete svou propagaci rozvíjet i v roce 2018, bude nutné se zaměřit na kvalitní video obsah a počítat i s atraktivitou stále se rozšiřující augmentované reality.

Na celou infografiku se můžete podívat níže.

Zdroje: Social Media Today, MO Agency

Štítky dokumentu: Facebook Infografika
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.