Instagram Stories nově přibliží AR filtry běžnému uživateli

16. 8. 2019 | Barbora Vičarová
Instagram dává větší prostor augmentované realitě a podněcuje kreativitu vývojářů i nyní i běžných uživatelů. Pomocí nástroje Spark AR umožňuje každému vyrobit si vlastní AR filtr a následně jej skrze knihovnu ve Stories zpřístupnit všem.


Zdroj: Instagram

Filtry, které využívají augumentované nebo rozšířené reality, vyhledává na sociálních sítích stále více lidí. Ať už jsou to šílené deformace obličeje, zestaršující aplikace nebo filtry, které vám naopak vyhladí pleť a zmenší nos, Instagram je jich plný! A bude jich ještě víc – možná právě proto, že Instagram nyní pomocí knihovny uživatelsky vyrobených filtrů ve Stories přináší AR efekty přímo k uživateli.


Filtr Beauty3000 od Johany Jaskowske. Zdroj: Instagram

AR neboli augmented reality (rozšířená realita) je způsob, kdy skrze technologické zařízení obohatíte reálný svět o počítačem vytvořené objekty. A právě nejrůznější obličejové filtry nabírají stále více na popularitě ve virtuálním prostoru. Jejich výroba byla však dosud pro běžného uživatele spíše upozaděna a Facebook ji testoval v jeho nástroji Spark AR, který znala primárně vývojářská komunita.

Augumentovaná realita na pár kliknutí

Nástroj Spark AR je platformou Facebooku a už delší dobu umožňuje vývojářům připravovat své vlastní filtry na míru, za dobu své existence už jich také nasbírala poměrně početnou komunitu. Od října letošního roku pak začal Facebook s beta-testy Spark AR for Instagram a nyní ho konečně vypouští ven. Právě tento krok by měl pomoci k přiblížení tvorby AR filtrů i k běžnému uživateli.


Zdroj: Instagram

V aplikaci ve Stories nově uživatel při vybírání filtrů na konci jejich seznamu nalezne také tlačítko „Procházet další efekty“ (Browse More Effects), které ho přímo v aplikaci zavede do knihovny efektů vyrobených přímo samotnými uživateli. Tato vychytávka do značné míry kopíruje dubnový počin Snapchatu, který uživatelům přiblížil Snapchat Lens Studio, které funguje na úplně stejném principu jako Spark AR for Instagram. Instastories tedy nebyly to poslední, co Instagram od Snapchatu okopíroval…


Zdroj: Instagram

Instagram jako kreativní platforma

K novince se vyjádřil také produktový manažer Instagramu Matthew Roberts v jeho blogovém příspěvku

„Instagram Stories vám umožňují okamžitě se vyjádřit a propojit s vašimi přáteli a AR přináší bohaté, interaktivní a dynamické vrstvy k tomuto zážitku. AR umožňuje umělcům, tvůrcům a designérům vytvářet vlastní efekty, aby je sdíleli se svými přáteli a umožňovali živější formy digitálního vyjádření - jsme rádi, že pomůžeme oživit kreativní vize celé komunity Spark AR.“

A Spark AR for Instagram je součástí této strategie. Instagram se totiž dlouhodobě snaží profilovat nejen jako platforma pro sdílení hezkých obrázků, ale jako místo pro kreativní jedince, kteří ukazují svět kolem sebe inspirativním stylem.

Zdroje: MashableAdWeek

Kam dál?


O augumentované realitě a studiu Spark AR byla řeč na letošním AR festu, ze kterého jsme vám přinesli dvoudílný report - přečtěte si, co o této platformě řekl člen Spark AR komunity, Marc Wakefield z britského Augmented Reality Design Studio.

Štítky dokumentu: Instagram Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: