Instagram začne schovávat lajky i na svém nejdůležitějším trhu — v USA

11. 11. 2019 | Milada Zemanová
Instagram stále testuje schovávání lajků. Nyní dochází k této změně na trhu v USA a Instagram bude dále sledovat, jak se s ní uživatelé a influenceři vyrovnají.

Instagram začal v létě tohoto roku testovat schovávání lajků. Po sedmi zemích, kde testování probíhalo již v červenci, se tento týden rozšířilo i do USA.

Odstranění zobrazování lajků pod příspěvky je obrovským krokem. CEO Instagramu, Adam Mosseri, uvedl, že jsou připraveni udělat rozhodnutí, které sice uškodí byznysu, ale pomůže psychickému stavu uživatelů .

Adam Mosseri v rámci konference Wired25 uvedl, že musí zjistit, jestli se po této změně promění pocity lidí k samotné platformě, jak to ovlivní využívání platformy, a jaký bude mít dopad na ekosystém tvůrců.

Cílem schování počtu lajků je snížit tlak, omezit úzkost a potřebu sociálního srovnávání, které se na Instagramu objevují. A tím dát lidem více prostoru, aby se mohli soustředit na komunikaci s těmi, na kterých jim záleží, a na věci, které je inspirují.

Když nevíte, kolik lajků mají u svých příspěvků ostatní, přestanete se s nimi logicky porovnávat. Příspěvky bez lajků pak měly vypadat takto.

Lajky a vliv na obsah influencerů

Kromě dopadu, který schování lajků, může mít na samotné uživatele, vyvstává otázka, jak ovlivní influencery. Právě na toto téma provedla platforma zaměřená na influencer marketing, HypeAuditor, průzkum, ve kterém zjistila, že influenceři zaznamenali pokles lajků v zemích, kde bylo jejich zobrazení zrušeno. U influencerů, kteří měli počet followerů mezi 5 000 a 20 000, se jednalo o pokles o 3 až 15 %.

K nárůstu lajků došlo pouze v Japonsku, ovšem jen u influencerů, kteří měli mezi 1 000 a 5 000 followery nebo mezi 100 000 a 1 milionem followerů. U nich došlo k nárůstu lajků přibližně o 6 %. Tento trend může souviset s tím, že někteří lidé bývají klidnější, když lajkují obsah bez toho, aby věděli, kdo další stejný obsah také lajkoval.

Pokud by Instagram usoudil, že mají tyto změny příliš negativní dopad na influencery, mohl by spuštění celé změny zastavit. Uvidíme tedy, jak si test povede v USA. Spojené státy jsou přitom pro Instagram, stejně jako v případě Facebooku, nejvýdělečnějším a nejdůležitějším trhem. Mohlo by tak jít o test, který o schovávání lajků finálně rozhodne.

Dle vyjádření Adama Mosseriho Instagram plánuje další změny. Mezi nimi se zaměřuje na boj s nenávistnými komentáři a chce se stát platformou bez šikany.

Zdroje: TechCrunch, Wired, Social Media Today

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: