Jak dostat Jágra jako řečníka na konferenci? Organizátoři Glorious to zkouší přes kreativní microsite

11. 4. 2018 | Petr Michl

Kamera natáčí v hokejové šatně brněnské Komety mladého muže, který se připravuje na důležitý boj na ledě. Nejde ovšem o zápas play-off extraligy. Ondřej Prášek se snaží přilákat na konferenci Glorious Jaromíra Jágra a na bruslích ho přitom čeká obnovená premiéra po 15 letech. Jeho vydřený způsob oslovování řečníků se totiž vyplácí. Díky vytváření dedikovaných microsites plných video pozvánek získal už do lineupu konference řadu velkých jmen, například Dalibora Dědka, Sentu Čermákovou, Josefa Havelku nebo Martina Jaroše.

Propracovanost těchto microsites je až zarážející. Už při načítání stránky jardoprijed.cz je styl prvního a posledního  písmene v názvu Glorious inspirován hokejovým číslem Jaromíra Jágra, 68.

Na těch dalších se pak koncový uživatel, který má v tomto případě už od začátku jasné jméno, doscrolluje ke všem potřebným informacím o konferenci a o tom, o co jí jde. Nejpřesvědčivější jsou ale videopozvánky, v nichž zakladatel a duchovní otec konference Ondřej Prášek v hokejovém trikotu New York Rangers se jménem Jaromíra Jágra vysvětluje, proč by měla hokejová legenda do Brna dorazit.

 „Vy jste pro mnoho mladejch Čechů něco, jako pro vás byl telefonát s Reaganem. Fantastický moment, kterému jste nemohl uvěřit. Přesně to děláte i vy tady v Česku s náma," dokazuje Prášek poctivou přípravu, když láká zadýchaným hlasem hokejovou legendu při bruslení po ledu Ronda v závěrečném unikátním videu. Na to se ale podívejte raději na microsite sami.

Od studentských akcí z ekonomky po konferenci s nejvýznamnějšími českými lídry

Konference Glorious předcházela setkání s lidmi z praxe, které Ondřej Prášek pod značkou Business Academy začal pořádat na půdě Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Vadilo mu, že většina učitelů a vyučujících doktorandů není schopna studentům předat zkušenosti z praxe. Z jednoduchého důvodu: s opravdovým světem byznysu nemají velké zkušenosti. Proto se snažil na ona setkání dostat odborníky, kteří jimi disponují. A do naplněné auly s kapacitou 300 lidí se mu podařilo několikrát dostat skutečné osobnosti. Sezvat je na jedno místo najednou více a udělat z toho konferenci pak bylo dalším krokem.

Konference Glorious uspořádaná s velkým nasazením se odehrála již v letech 2015 až 2016 v brněnském Sono Centru s kapacitou 700 míst na sezení. I díky podpoře desítek studentů dobrovolníků se obě akce vydařily a nešlo rozhodně o nějaké povídání manažerů krajského formátu. Své zkušenosti na nich předal spolumajitel Avastu, Eduard Kučera, šéfka českého Googlu, Taťána Le Moigne, někdejší šéf českého Microsoftu a odborník na vzdělávání Jan Mühlfeit, Martin Hasenblaus, andělský investor Micheal Rostock Poplar, ex-šéf ČEZu Martin Roman nebo Radim Jančura ze Student Agency.

Jedním z argumentů pro řečníky byl vždy apel na to předat inspiraci mladým, kteří si tak velkou akci doslova vydupali ze země. Ne, že by nyní už nebyl vyslovován. Glorious pro ročník 2018 má být nicméně akcí, která své předchůdce překoná. „Je to součást určitého vývoje. Se studenty počítáme, máme pro ně výrazně levnější vstupné a počítáme s tím, že zaplní tak 50-60 % sálu. S tak nadupanou sestavou řečníků už ale nechceme být vnímáni jako studentská akce," vysvětluje PR & Community manager konference Jakub Máša s tím, že akce, která není jednodenní konferencí, ale spíše několikadenním festivalem, má již stálý profesionální přípravný tým o 10 lidech.

Být unikátní bere čas

Dát si s oslovováním řečníků práci, za kterou je vidět nesmírné úsilí, je nikterak překvapivě náročné. Dokonce víc, než se na první pohled zdá. Snaha o originalitu zde byla už u prvního ročníku, kdy přišla pozvánka e-mailem. Ten ale rozhodně neměl podobu oficiální nudy, zdobila ho hravost i využití různých GIFů. Už od ročníku 2016 pak byly využívány videopozvánky. Jejich zapojení do propracovaných microsites dedikovaných konkrétním řečníkům je ovšem využíváno až nyní.

„Tvorba každé zvací microsite zabere obrovské množství času. Některé části jsou z pochopitelných důvodů stejné, ale především tvorba unikátních videopozvánek vyžaduje až stovky člověkohodin," přibližuje Máša s tím, že na jejich celodenních natáčeních je mimo externího kameramana i celý tým, který na místě připravený scénář ještě vylepšuje a přichází s novými nápady a replikami.

Unikátních microsites bylo vytvořeno na 40. Úspěšnost je přitom dle Ondřeje Práška cca poloviční. „Další čtvrtině oslovených se pro ně vytvořená stránka líbila, ale účast na konferenci jim nedovolily časové možnosti. Čtvrtina pak neodpověděla,” doplňuje.

Popsaná poctivá příprava pro oslovení vytipovaných řečníků pak napovídá, proč se nekonal ročník 2017. „Prostě se to nestihlo připravit v kvalitě, jakou bychom si přáli," vysvětluje Jakub Máša.

Pro čtenáře Marketing Journalu odtajňujeme další microsite chcememartinajarosenaglorious.cz, tentokrát věnovanou pozvání marketéra, ale také internetového influencera v tom nejlepším smyslu slova, Martina Jaroše.

Kouzelně unavenou je pak finální pozvánka z hotelového pokoje, v které hraje roli třeba i odkaz na scénu z reklamy českého mobilního operátora, jehož marketing tehdy Martin Jaroš vedl.

 

Event marketing s vycpanou hlavou Elona Muska

Kreativní přístup a vysoké nasazení se dle Mášy projevuje ve většině oblastí přípravy konference, v marketingu akce je ovšem patrný třeba v oslovování studentů. Mimo obligátních letáků na vysokoškolských kolejích hraje roli v jejich distribuci třeba i Elon Musk. Jeho nadživotní kostým, do kterého je navlečen jeden z členů týmu, už obešel kariérní dny pořádané na vysokých školách v Brně, Zlíně a Praze. Zároveň zářil i na fakultních plesech a na některých dokonce i losoval tombolu.


Falešný Elon Musk na Career Days. Zdroj: Glorious

Není to trochu právně šedá zóna a má vůbec Musk s touto akcí něco společného? Odpovědí je dvojité: ano. Jedním z řečníků letošní konference je také Čech Otto Fabri, který stojí za designem interiéru vozu Tesla S. Ten vystoupí se 7 dalšími mladými lídry na jakémsi warm-upu hlavního dne konference nazvaném New Age. Mezi dalšími řečníky je například řada mladých CEOs: David Semerád (SRTV), Marie Havlíčková (Slevomat), David Šiška (Bonami), Tom Krcha (Facemoji), Michal Šmída (Twisto Payments), ale také hudební skladatel trailerů Jaroslav Beck podepsaný třeba pod tím k filmu Star Wars: The Force Awakens.

V hlavním programu pak vystoupí bývalý šéf Microsoft, Cisco či ČSA, Jiří Devát, krizový manažer Václav Novák, zakladatel Jablotronu Dalibor Dědek či ředitelka inovací v Deloitte Senta Čermáková. Z marketingových vod se pak mohou návštěvníci těšit na veterána reklamního světa Josefa Havelku, asi nejvýše postaveného Čecha v tomto oboru, Radima Svobodu zastávajícího pozici executive vice president v globální struktuře agentury Leo Burnett, který má pod sebou například celosvětový marketing Samsungu. A ano, Martin Jaroš se nechal zlákat také.

To samé se zatím s absolutní jistotou nedá říct o Jaromíru Jágrovi. Pokud chcete posílit šance, že v sobotu 5. května vystoupí na pódiu konference Glorious, můžete tomu pomoct i sdílením tohoto článku. Pokud přitom označíte Jaromíra Jágra, tím lépe.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: